افشای پشت پرده ورود غیر مجاز بیش از 13 هزار خودرو به کشور
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از محرز شدن تخلفات در واردات ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو به کشور خبر داد.

افشای جزئیات جدید از تخلف در واردات بیش از ۱۳ هزارخودرو به کشور

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان بسته بودن ثبت سفارش 13 هزار و 500  هزار دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، گفت: در جلساتی که با انجمن واردکنندگان خودرو و مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت درباره واردات قاچاق خوردرو داشتیم مدارکی دال بر این موضوع از سوی آنها ارائه شد.

وی با بیان اینکه این تخلف محرز شده است، ادامه داد: ثبت سفارش‌ها  از سوی 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیر مجاز صورت گرفته است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس تصریح کرد: در رایزنی‌های که با گمرک، نماینده وزارت صنعت و معدن و تجارت و  نیروهای اطلاعاتی و امنیتی درباره  این موضوع داشته‌ایم آنها نیز بر ثبت سفارش غیررسمی صحه گذاشته‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن به صورت مکتوب واردات غیر قانونی 13500 دستگاه خودرو را تائید کرده، افزود: در زمانی که سایت ثبت سفارش‌ها بسته بوده تخلفی صورت گرفته که نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع هستند.

مسئله اصلی این است که آن 2 نمایندگی مجاز و 4 نمایندگی غیر مجاز که ثبت سفارش ها را انجام داده‌اند چگونه به این سایت دسترسی داشته‌اند که در این زمینه 2 فرضیه وجود دارد.

فرضیه اول این است که گرداننده و طراحان سایت ثبت سفارش از بیرون وزارتخانه، اطلاعات را به اشخاصی داده اند و آنها نیز مبادرت به ثبت سفارش غیرقانونی کرده‌اند و فرضیه دوم این است که  از داخل وزارتخانه این اتفاق افتاده است.

اطلاعات نسبی درباره تخلفات رخ داده در این زمینه به کمیسیون واصل شده که در روزهای آینده این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com