عملیات جدید اسرائیل علیه دولت ایران
نتانیاهو همچنین درپیام خود با تکرار ادعاهای خصمانه و بی اساس خود علیه دولت ایران مدعی شد که این کشور مردم خود را از آب محروم می کند.

وقتی نتانیاهو مدعی دوستی با مردم ایران می‌شود

دو روز پس از مراسم روز قدس در ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیام مستقیمی برای مردم ایران فرستاد. پیامی که این‌بار اهداف سیاسی را در قالب یک‌معضل اقتصادی، اجتماعی پنهان کرده‌بود: بحران آب.

نتانیاهو که روزگاری با نقاشی یک بمب اتمی برای سخنرانی علیه ایران در سازمان ملل حضور پیدا کرده بود، این بار مقابل دوربین یک لیوان آب را سرکشید و با خطاب‌قرار دادن ایرانی‌ها سعی در القای این مساله داشت که حالا که ایران با بحران کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند، کلید حل این مشکل در دست اسراییل است! اقدامی که به وضوح نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین دور برنامه‌های خصمانه خود علیه ایران، با مطالعه دقیق چالش‌های پیش‌روی کشور، سعی بر دست گذاشتن بر نقاط‌ حساس و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت دارد.

جالب این‌که سیاست جدید صهیونیست‌ها کاملا در راستای پروپاگاندای ترامپ و مدیران روابط خارجی آمریکاست که اصرار دارند باوجود همه فشارهایی که به ایران تحمیل می‌کنند، ادعا کنند که "کنار مردم ایرانیم"! حتی اگر ظرف چندماه گذشته قوانین مهاجرتی را علیه ایرانی‌ها تنظیم کرده‌باشند، هزاران دانشجوی ایرانی را از مراجعت به ایران و دیدار خانواده‌شان محروم کرده باشند، سد راه ورود هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی کشور شده باشند، با قوانین جدید باعث سخت‌تر شدن بیماران ایرانی به داروهای مورد نیاز خود شده باشند یا حتی از نامی مجعول برای "خلیج فارس" استفاده کنند.

حالا اما در حالی که فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به دلیل تصرف منابع آبی‌شان از سوی رژیم صهیونیستی از کمبود آب رنج می برند،  نخست وزیر این رژیم با انتشار پیام ویدیویی گفته است که آماده است به ایرانی‌ها برای غلبه بر بحران آب در این کشور کمک کند و حتی برای این‌کار  یک وب‌سایت ویژه به زبان فارسی ایجاد کرده است که مختص پروژه‌های مربوط به مدیریت منابع آب و دیگر مسائل همچون آبیاری است تا ایرانیان بتوانند از آن برای غلبه بر بحران کنونی آب در این کشور بهره ببرند.

نقشه جدید اسراییل برای ایرانی‌ها

در شرایطی که بحران آب در ایران مدت‌هاست که مورد توجه ویژه دولت قرار دارد و کارگروه‌های ویژه‌ای در سطوح مختلف برای کمک به حل این مساله تشکیل شده است، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با مطالعه دقیق این چالش و نارضایتی‌های احتمالی ناشی از آن، سعی در این دارد که دولت ایران را در حل این مساله ناتوان جلوه کند و با ادعایی عجیب، خود را ناجی این بحران و در کنار مردم ایران نشان دهد. موضوعی که خود مردم قطعا از اهداف پشت‌پرده آن آگاهی دارند؛ هرچند این اتفاق مسئولیت دولت و وزرات نیرو را برای اطلاع‌رسانی بهتر اقدامات انجام شده در حوزه آب برای مطللع کردن مردم دوچندان می‌کند.

نتانیاهو در ادامه این پیام مدعی شده است که رژیم صهیونیستی از فناوری خوبی در این زمینه برخوردار است و می تواند حدود ۹۰ درصد از  آب فاضلاب خود را بازیافت کند. وی همچنین با ادعای اینکه میلیون‌ها کودک ایرانی  از سوء مدیریت و بی‌کفایتی رنج می برند مدعی شد که ابتکار عمل بشردوستانه اسرائیل به حفظ جان ایرانی‌های بیشماری کمک خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مدعی کمک به ایران برای غلبه بر بحران کم‌آبی است که این رژیم با تصرف منابع آبی مردم نوار غزه مشکلات بیشماری را برای زندگی روزمره ساکنان این منطقه ایجاد کرده است. فلسطینی‌ها در نوار غزه با کمبود منابع آب آشامیدنی و حتی آب کافی برای آبیاری مزارع کشاورزی و درختان زیتون خود که یکی از منابع درآمد  مردم این منطقه است مواجه هستند. نتانیاهو همچنین درپیام خود با تکرار ادعاهای خصمانه و بی اساس خود علیه دولت ایران مدعی شد که این کشور مردم خود را از آب محروم می کند و اسرائیل در کنار مردم ایران ایستاده است!

وبسایت پیشنهادی بنیامین نتانیاهو در حقیقت بخشی از سایت رسمی  وزارت امور خارجه اسرائیل است که تنها مقاله‌هایی را در زمینه مدیریت منابع آب و کشاورزی به زبان فارسی منتشر می کند. این بخش همچنین ایرانیان را ترغیب به خواندن تجارب جدید اسرائیل در زمینه مدیریت منابع آب می‌کند و از آنها می خواهد اخبار مربوط به آن را در تلگرام دنبال کنند. نتانیاهو در حالی این پیام ویدیویی را منتشر کرده است که روز یکشنبه به کابینه خود گفت اسرائیل با مشکلاتی در زمینه کمبود آب مواجه است. وی اظهار داشت کابینه طرحی فوری را برای حل مشکل کمبود آب تصویب خواهد کرد.

کارشناسان ایرانی در حوزه آب، بهترین‌های منطقه‌اند

در این شرایط، هدایت فهمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به صحنه‌آرایی جدید صهیونیست‌ها درباره بحران آب در ایران، با بیان اینکه کارشناسان ایرانی در بخش آب از نظر علمی،فنی و تکنولوژی جزو برترین‌های منطقه و حتی دنیا هستند، تاکید کرد: توسط کارشناسان ایرانی اقدامات برجسته ای در سراسر دنیا صورت گرفته، لذا می‌توان صراحتا اعلام کرد که هیچ مشکلی از نظر فنی در بخش آب کشور وجود ندارد.

متخصصان ایرانی در حوزه‌های تصفیه و بازچرخانی آب از دانش کافی برخوردارند اما باید این مساله را نیز پذیرفت که ایران با چالش بزرگی به نام آب روبرو است و هشت عامل اصلی در تداوم این بحران مداخله دارد که حل آن نیز نیازمند هماهنگی میان دستگاه های ذی ربط به این حوزه است. فهمی با بیان اینکه متاسفانه در ایران هماهنگی میان دستگاه ها وجود ندارد، عنوان کرد: برای حل این مسال در اسفند ماه سال گذشته دولت کارگروه ملی سازگاری با کم آبی را ایجاد کرد که یکی از اهداف آن انسجام میان دستگاه های مرتبط با بخش آب است.

وی با ابراز امیدواری برای حل این مشکل، گفت: این مساله بدین معنا نیست که ایران مشکل فنی مهندسی و علمی برای حل چالش های آب کشور داشته باشد بلکه اتفاقا کارشناسان و متخصصان این حوزه بسیار خبره و کارکشته هستند. این مقام مسئول در وزارت نیرو در خصوص ایجاد کانال تخصصی آب به زبان فارسی از سوی رژیم اسرائیل، عنوان کرد: هر کشور و یا هر کسی که اراده کند می تواند در یک حوزه تخصصی سایتی را ایجاد کند و به اعتقاد من این موضوع مشکلی ندارد، اما مساله این است که انجام کار های این چنینی نمی تواند حلال مشکلات باشد؛ چراکه مشکل ایران عدم دسترسی به دانش روز دنیا نیست.

به گفته وی، در این حوزه لازم است که یک سایت اطلاع رسانی داخلی با هدف ارتقای دانش بهره برداران و تشکل ها در راستای مدیریت عرضه و تقاضا ایجاد شود که متاسفانه این کار تا کنون انجام نشده اما می توان روی این مساله مانور داد و می بایست متخصصان،دانشگاهیان و وزارت نیرو برای این موضوع برنامه ریزی کند. وی ادامه داد: به طور قطع باید گفت که ایجاد سایت برای متخصصان هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد چراکه آن ها می توانند از طرق مختلف دانش خود را افزایش دهند هرچند که بنده معتقدم کارشناسان ایرانی در حوزه آب بسیار خبره هستند.

فهمی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اهمیت بدنه کارشناسی کشور، اظهار کرد: یکی از راه هایی که می توان مقابل سوءاستفاده های این چنینی را گرفت این است که کشور باید بدنه کارشناسی خود توجه بیشتری کند چراکه این بدنه بهترین پادزهر برای مقابله با چنین رفتار هایی است. به گفته وی، زمانی که بدنه کارشناسی کشور بی‌اعتماد می‌شود، افراد دیگر به خود اجازه دخالت و مداخله را می‌دهند، لذا به اعتقاد من یکی از راهکار های مقابله با چنین صحبت هایی توجه بیشتر به کارشناسان است.

نیازی به شعبده‌بازی نتانیاهو نداریم

سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در مورد ویدئوی اخیری که از سوی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با کم آبی در ایران و تلاش این رژیم جهت کمک به ملت ایران در راستای مبارزه با این موضوع منتشر کرده است و همچنین ادعاهایی که او علیه دولت ایران مطرح کرده ، گفت: این بار اول نیست که آقای نتانیاهو چنین کارهایی را انجام می‌دهد. او از این کارها زیاد انجام می‌دهد و بار اول نیست که از این حرف‌های بی‌ربط می‌زند.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین، گفت: آقای نتانیاهو و رژیم صهیونیستی باید دست از کشتار مردم فلسطین و جنایت‌هایی که هر روز انجام می‌دهد، بکشد و نیازی نیست که نگران موضوع خشکسالی در ایران باشد. این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: قطعا مردم ایران با توانمندی‌ها و وجود قشر فرهیخته‌ای که در کشور دارد توانایی حل و فصل مسائل خود را دارد و نیازی به این شعبده‌بازی‌ها ندارد.

قاسمی با بیان اینکه نتانیاهو در سفر اخیر خود به اروپا ناکام بود و با توجه به شکستی که در این سفرها داشت و اینکه نتوانست آنها را با آمریکا در ارتباط با خروج از برجام و تغییر نوع نگاه آنها به این توافق بین‌المللی همراه کند، گفت: در همین راستا نیاز داشت که اقدام دیگری انجام دهد و در همین چارچوب اقدام اخیر که یک اقدام فریبکارانه، ریاکارانه و بچه‌گانه است را انجام داد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemrogh.com/news
منبع: isna.ir