پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در تابستان
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تحلیل وضعیت بازار طلا و سکه در تابستان امسال، گفت: اگر بتوانیم بی‌نظمی را از بازار طلا برداریم، این بازار به ثبات خواهد رسید.

منتظریم بازار طلا از رکود خارج شود

ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره پیش‌بینی بازار طلا و سکه در تابستان امسال، اظهار داشت: بازار طلا تاثیر خود را در دو بخش می‌گیرد؛ مباحث خارجی و بحث‌های داخلی. طلا جزو بازارهایی است که در این زمینه از یک تعریف واحدی برخوردار است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، افزود: آنچه که ما در این مدت دیدیم و داریم می‌بینیم، تغییرات اونس طلا بود که در بازار جهانی اتفاق افتاد. در کنار آن، نوسان نرخ ارز در بازار داخلی اتفاق افتاد که باعث یکسان‌سازی نرخ ارز و اعلام رقم 4200 تومان برای دلار . این‌ها باعث شد که اتفاقاتی در بازار ما در بخش داخلی رخ دهد که بازار را یک مقداری ملتهب کرد.

متاسفانه آن‌طور که باید، بازار طلا مدیریت نشد و بی‌انضباطی در این بازار دیده می‌شود. اگر بتوانیم این بی‌نظمی را از بازار طلا برداریم، بازار به ثبات می‌رسد.

در تابستان امسال قرار نیست اتفاقی بیفتد. به طور معمول در این دوره سیر و سفرها شروع می‌شود و مردم به طرف هزینه‌های خود می‌روند، ولی بازار ما چند سالی است که متاسفانه در رکود سنگینی به سر می‌برد که منتظریم بازار طلا از رکود خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: خروج از رکود در بازار نیز برمی‌گردد به تصمیماتی در این حوزه که متاسفانه تصمیماتی که تا به امروز گرفته شده، نتوانسته بازار را از رکود خارج کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir