گرانی 55 درصدی قیمت موبایل و واکنش جهرمی نسبت به آن
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اظهارات یکی از کاربران فضای مجازی که مدیریت برخی سرویسهای اینترنتی را به دنبال دارد، گران‌فروشی حدودا ۵۵ درصدی موبایل در بازار را انتقادی وارد دانست.

 وزیر ارتباطات گران‌فروشی ۵۵ درصدی موبایل در بازار را پذیرفت

 یکی از برنامه‌نویسان کشور که نام او یادآور ابزار ساخت و مدیریت وبلاگ "بلاگفا" است و چهره‌ای شناخته شده در عرصه فضای مجازی دارد، طی توییتی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار تشریح داستان افزایش قیمت موبایل در کشور شود.

علیرضا شیرازی با طرح سؤالی کلی با عنوان «داستان چیست؟» اینگونه توییت کرد: مگر تمامی موبایلها بصورت قانونی وارد کشور و رجیستر نمی‌شوند؟! اگر بصورت قانونی وارد می‌شوند پس با دلار 4200 وارد شده‌اند پس چرا قیمت موبایلها در بازار با دلار بیش از 6500 تومان است؟! وزارت ارتباطات چه می‌کند؟! تعزیرات چه می‌کند؟!

این اظهارنظر، واکنش وزیر ارتباطات را هم برانگیخت.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه انتقاد وارد است، اینگونه پاسخ داد: هفته گذشته پیگیریهایی در این باره داشتم؛ اکنون امکان شفاف‌سازی و گزارش اختصاص ارز در مدت اخیر به همه گوشیهای وارد شده در کشور به وجود آمده است و در همین هفته عملیاتی خواهد شد.

تخلفات صورت گرفته نیز قابل پیگیری است.

با توجه به اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (شنبه) در صدر هیئتی برا‌ی افتتاح دفاتر ICT روستایی و چندین پروژه ارتباطی به استان کرمان سفر می‌کند، باید منتظر اظهاراتی بیشتر از سمت وی در این باره باشیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasninews.com