مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به عرضه پژو 207 آی از ابتدای سال آینده، قیمت این خودرو را...
 
مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به عرضه پژو 207 آی از ابتدای سال آینده، قیمت این خودرو را 15،5 تا 19 میلیون تومان اعلام كرد.

جواد نجم الدین در مراسم رونمایی پژو 207 آی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در سال آینده 20 هزار دستگاه خودروی 207 آی تولید و عرضه خواهد شد كه متناسب با میزان تقاضا در سالهای آینده قابل افزایش است.

وی با بیان اینكه 50 درصد تولید پژو 207 آی در داخل انجام می شود، تصریح كرد: تولید داخلی این خودرو طی سالهای آینده به 90 درصد خواهد رسید.

وی ظاهر زیبا، امكانات و تجهیزات و ایمنی بالاتر و مصرف سوخت پایین را از جمله مزایای 207 نسبت به 206 عنوان كرد و گفت: با توجه به اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها در سال آینده از خودروسازان انتظار می رود كه بیشتر خودروهای كم مصرف ارائه دهند.

نجم الدین با اشاره به عرضه 207 آی از سال آینده اظهار داشت: قیمت پایه این خودرو 15 میلیون و 500 هزار در نظر گرفته شده است كه در مورد مدل فول آپشن و تمام اتوماتیك این رقم به 19 میلیون تومان می رسد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا با تولید پژو 207، تولید پژو 206 كاهش خواهد یافت؟ اظهار داشت:تولید 206 همچنان به قوت خود باقی است و ما به دنبال خودكفایی در تولید این خودرو هستیم تا در كمتر از دو سال آینده محقق شود.

نجم الدین مشترك بودن بخش قابل توجهی از قطعات دو خودروی 206 و 207 را نكته ای مثبت ارزیابی كرد و گفت: خودكفایی در تولید 206 به منزله خودكفایی در خودروی 207 خواهد بود.

وی خاطر نشان كرد: خودروی 207 دارای تجهیزات ایمنی جدیدی است و به صورت گریبكس دستی و خودكار از ابتدای سال آینده عرضه می شود.

نجم الدین در خصوص تاثیر تحریم های مختلف بر تولید این خودرو نیز خاطرنشان كرد: تحریم نه تنها تاثیر نا مناسبی بر تولید خودرو نداشته، بلكه باعث افزایش خود اتكایی تولیدكنندگان داخلی نیز شده است.

وی تصریح كرد: طی مذاكرات صورت گرفته با شركت رنو در زمینه صادرات، قیمت ها به نفع ایران تعدیل شده و پیش بینی می شود سال آینده جهش صادراتی مناسبی را داشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با صادرات 206 نیز تصریح كرد: 15 هزار دستگاه 206 به كشورهایی كه در شبكه تولید پژو قرار دارند، صادر می‌شود.

 مراسم رونمایی پژو 207 آی ظهر امروز با حضور وزیر صنایع، رییس سازمان گسترش، رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر عامل ایران خودرو و رییس كمیسیون صنایع و معادن در مركز همایشهای ساپكو برگزار شد.
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com