در همین حال، مقرر شده است قیمت بلیت اتوبوس عادی 30 درصد، اتوبوسهای ویژه 20 درصد و اتوبوسهای فوق العاده 15 درصد افزایش یابد. البته قیمت بلیت قطار و هواپیما فعلا تغییری نخواهند داشت.....
 
 
 
 جزئیات افزایش کرایه حمل و نقل عمومی شامل تاکسی‌ها، اتوبوسهای برون شهری، کامیونها و کشنده‌های بار را منتشر کرد، همچنین براساس جدیدترین مصوبه، قیمت بلیت مترو، قطار، هواپیما و اتوبوسهای دورن شهری بدون تغییر خواهد بود.

به گزارش مهر، در جلسه ویژه شب گذشته ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت که با حضور مقامات ارشد اجرایی کشور برگزار شد، کرایه جدید حمل و نقل عمومی تصویب شد.

در این جلسه افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در تهران مصوب شد. علاوه بر این، براساس این مصوبه، قیمت کرایه تاکسی در شهرهای بزرگ 16 درصد و در شهرهای کوچک 18 درصد افزایش خواهد داشت.  

تغییرات قیمتی حمل و نقل عمومی
نوع وسیله حمل و نقل میزان افزایش
کرایه تاکسی در تهران 15 درصد
کرایه تاکسی در شهرهای بزرگ 16 درصد
کرایه تاکسی در شهرهای کوچک 18 درصد
کرایه اتوبوسهای درون شهری بدون تغییر
بلیت مترو بدون تغییر
کرایه کامیونها و کشنده‌های بار 15 درصد
قیمت بلیت اتوبوس عادی 30 درصد
قیمت بلیت اتوبوسهای ویژه 20 درصد
قیمت بلیت اتوبوسهای فوق العاده 15 درصد
قیمت بلیت قطار فعلا بدون تغییر
قیمت بلیت هواپیما فعلا بدون تغییر

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، استاندار تهران در روزهای آینده افزایش رسمی قیمت کرایه تاکسی در تهران را ابلاغ می‌کند، ضمن اینکه بر اساس این مصوبه، اتوبوسهای درون شهری و مترو افزایش قیمت نخواهد داشت. همچنین افزایش قیمت حمل بار از سوی کامیونها و کشنده های بار نیز 15 درصد خواهد بود.

در همین حال، مقرر شده است قیمت بلیت اتوبوس عادی 30 درصد، اتوبوسهای ویژه 20 درصد و اتوبوسهای فوق العاده 15 درصد افزایش یابد. البته قیمت بلیت قطار و هواپیما فعلا تغییری نخواهند داشت.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که درصد افزایش مجاز برای افزایش قیمت در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری بار و مسافر در تمامی استانهای کشور از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مشخص شده و از طریق استانداریها در هر استان اعلام خواهد شد.

این افزایشها از سوی برخی استانداران اعلام شده است که بر این اساس، استانهای آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در اعلام افزایش قیمت کرایه ها، پیشگام هستند و از امروز، این کرایه ها را اعلام رسمی کرده اند.

    
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com