کلمنته
«خاوير کلمنته» درباره علت فسخ قراردادش با فدراسيون فوتبال ايران گفت: آنها 30 بار قرارداد را تغيير دادند. من واقعا سردرگم شده بودم.

  به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری آریا،  «خاویر كلمنته»، در گفت وگو با روزنامه AS اسپانیا گفت:از روز اول تاكید داشتم كه در تهران زندگى نمى كنم. این مسأله را خیلى واضح به آنها گفتم و در این بین، اتفاقى رخ نداده كه نظر من تغییر كند.

 وى عنوان كرد: مى توانستم پس از امضاى قرارداد، از آنها 3 میلیون بخواهم یا درخواست كنم كه در كاخ زندگى نمایم. از آنها فقط درخواست كردم كه شرایط را بهتر كنند اما فقط بخشى از قرارداد را تغییر دادند كه به نفع خودشان بود. این مربى در پاسخ به اینكه چرا قرارداد فسخ شد، گفت: آنها 30 بار قرارداد را تغییر دادند. من واقعا سردرگم شده بودم. دیگر به مربیگرى در این شرایط فكر نمى كنم. این برایم تجربه بسیار خوبى بود.

خاویر كلمنته در پاسخ به اینكه دلیل اصلى تغییر قرارداد چه بود، گفت: حرفم از روز اول یكى بود و هیچ فشار پشت پرده اى وجود نداشت. نمى خواهم بگویم روز اول، بلكه در ساعات اولیه به آنها گفتم در تهران زندگى نمى كنم. وى ادامه داد: از این ساده تر قراردادى ندیده بودم. همه چیز خوب بود اما پس از مدتى گفتند كه باید همیشه در تهران باشید. متوجه نمى شدم كه منظور آنها چیست.

 وى عنوان كرد: خیلى زود نتیجه گرفتم كه اگر شرایط به همین منوال پیش برود، بهتر است به تهران نروم. هر بار كه ملاقات یا مذاكره تلفنى داشتیم، این قرارداد را پیچیده تر كردند.اوضاع خیلى واضح بود. پیشتیبانى هزاران هزار تماشاگر را احساس مى كردم اما پیچید گى قرارداد باعث مى شد كه به این مسائل فكر نكنم. تعهد داده بودم كه ایران را به جام جهانى ببرم. پس از حضور در ورزشگاه آزادى فهمیدم كه مى شود خیلى كارها كرد اما شرط خودم را داشتم. میهمان نوازى آنها بسیار عالى بود اما هیچ جا خانه اصلى من نمى شد. ایران كشور خیلى خوبى است اما این تقصیر من نبود كه شرط خاص خودم را داشتم. آنها مى توانستند از ابتدا چیزى را قبول نكنند.

 كلمنته درباره فسخ قرارداد و تماس با فیفا، اظهار داشت: براى چه باید این كار بكنم؟ تعهدى از سوى ایران وجود نداشت كه به خاطر آن ناراحت شده باشم. صحبت هایى كردیم و سپس به توافق نرسیدیم. از دست آنها دلخور نیستم اما وقتم خیلى گرفته شد.