رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران
پایگاه داده های علمی Scimago جدید ترین رتبه بندی سال 2013 میلادی را اعلام کرد.
  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در رتبه بندی اعلام شده از سوی سایت Scimago دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه ششم منطقه و 348 دنیا را کسب کرده است.

بر اساس گزارش این سایت، رتبه سال گذشته این دانشگاه در منطقه هفتم و در دنیا 394 اعلام شده بود. در این رتبه بندی مقالات علمی پژوهشگران موسسات دانشگاهی و پژوهشی به چاپ رسیده در مجلات اندکی شده در پایگاه داده های علمی Scopus در بازه زمانی 2007 تا 2011 بررسی شده است و در این رتبه بندی دانشگاه آزاد همچون سال گذشته در صدر دانشگاههای ایران و با یک رتبه بهبود در صدر دانشگاههای منطقه و رتبه 87 جهان قرار گرفته است.

دانشگاه تهران نیز همانند سال گذشته به رتبه دوم کشوری اکتفا کرده اما با دو رتبه بهبود در جایگاه سوم منطقه و با 31 رتبه بهبود در جایگاه 226 جهان ایستاده است.

 دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در دو سال پیاپی به رتبه نخست کشوری در بین دانشگاههای علوم پزشکی و رتبه سوم کشوری، با یک رتبه بهبود در رتبه ششم منطقه و با 46 رتبه ارتقاء در مقام 348 جهان قرار گرفته است.

 دانشگاه صنعتی شریف نیز در چهار سال گذشته موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شده و در این مدت همچنان در بهبود رتبه منطقه ای (9) و جهانی (439) خود کوشیده است.

 دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در جایگاه پنجم کشوری، 13 منطقه و 490 جهانی قرار دارد و دانشگاه تربیت مدرس نیز به ترتیب رتبه های ششم، 17 و 517 را کسب کرده است. در این سایت برونداد علمی بیش از 2740 موسسه مورد بررسی قرار گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com


مطالب دا غ سایر بخش ها:
اعلام دولت جایگزین توسط مخالفان تونسی ؛ هفته آینده
ماشین جایگزین انسان در آژانس امنیت آمریکا
افزایش بهای جهانی فلزات گرانبها
نصب دوربین‌های نظارتی در بزرگراه یادگار امام
ترور 9 ایرانی بی‌گناه در 19 مردادماه