جزییات توزیع کارت کنکور سراسری
داوطلبان پس از پرینت كارت شركت در آزمون از سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه های رفع نقص كارت مندرج مراجعه کنند.
كارت های شركت در‌ آزمون‌ داوطلبان‌ گروههای‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای خارجی‌ آزمون سراسری سال 93 از روز یكشنبه اول تیرماه تا روز چهارشنبه چهارم تیرماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش كشورقرار می گیرد.

آزمون‌ سراسری‌ سال 1393 در روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه برگزار می شود و آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه 5 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه 5 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه 6 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه 6 تیر و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه 7 تیر در 364 شهرستان و بخش مختلف كشور برگزار می شود.

داوطلبان پس از پرینت كارت شركت در آزمون از سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در صورت وجود نقص احتمالی باید مطابق بند «ب» این اطلاعیه به حوزه های رفع نقص كارت مندرج مراجعه کنند.

نحوه‌ و زمان پرینت برگ راهنما و كارت شركت در آزمون
كلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شركت‌ در آزمون‌، برای پرینت كارت شركت با مراجعه به سایت و وارد کردن شماره سریال كارت اعتباری ثبت نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كدرهگیری ثبت‌نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی، كدملی و سریال شماره شناسنامه یك نسخه پرینت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی كه در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم خود اقدام کنند.

داوطلبان این آزمون برای پرینت كارت شركت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات كاربری مورد نیاز، موفق به پرینت كارت شركت در آزمون خود نمی شود لازم است با همراه داشتن كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز سه شنبه 3 تیر تا چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر براساس جداول مربوطه به باجه رفع‌ نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون
محل رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون كلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبانهای ‌خارجی‌ بر مبنای‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلی‌ آنان‌ كه‌ در بند 28 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌كرده‌اند به‌ شرح‌ جداول مربوطه و آدرس محل رفع نقصبه شرح جداول اطلاعیه است.

مغایرت های مهم برای رفع نقص کارت
چنانچه داوطلبان در كارت شركت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند لازم است به شرح زیر اقدام کنند.
با توجه به اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3، 4‌، 7، 12‌، 13، 14، 15، 16، 17، 18 ، 19، 20، 21 و 23 (شامل نام­ خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم ، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی، دانشجوی دوره روزانه، دانشجوی انصرافی، اتباع خارجی و مدرك كارشناسی) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور در سایت سازمان و در قسمت ویرایش اطلاعات حداكثر تا تاریخ 7 تیر مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

تبصره 1 ـ داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1384 به بعد است چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود است با توجه به اینكه در زمان ثبت نام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت کرده اند در این مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تأیید مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان است.

تبصره 2 ـ داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم (بند7) كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن است و در یكی از رشته­ های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ کرده و یا به یكی از رشته های مذكور تغییر می­ دهند باید كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان دریافت و آن را در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد کنند و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام کنند.

تبصره 3 ـ درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداكثر تا تاریخ 10 تیرماه به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه کنند.

داوطلبان درصورتی كه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) كارت شركت در آزمون مشاهده کردند ضروری است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر (كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 اطلاعیه مراجعه کنند.

2 ـ چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی غیر از سهمیه مناطق است و در بند 17 كارت شركت در آزمون سهمیه مناطق درج شده است لازم است به این ترتیب عمل کند:

1 ـ 2 ـ كلیه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعلام مغایرت حداكثر تا تاریخ 7 تیر از طریق سایت سازمان سنجش به قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكمیل کنند . اطلاعات دریافتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال می شود و در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه درخواستی داوطلبان اعمال می شود در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

2 ـ 2 ـ سایر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه (به جز داوطلبان مندرج در بند 1 ـ 2 فوق) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود حداكثر تا تاریخ 10 تیر به ارگان مربوط (ستاد مشترك سپاه پاسداران، وزارت جهاد كشاورزی، ستاد نیروهای مسلح) مراجعه کنند. بدیهی است در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه در خواستی داوطلبان اعمال می شود در غیر اینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

3 ـ چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و ... است، ضروری است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4 در 3، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشكل برطرف شود.

4 ـ چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی كارت شركت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا است، ضروری است از روز سه شنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 4 تیر از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره 2 مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشكل برطرف شود.

نحوه اعلام علاقمندی به رشته های متمرکز سایر موسسات آموزش عالی

5 ـ دفترچه راهنمای شركت در آزمون در قسمت «دسترسی سریع» با عنوان «دریافت فایل» از سایت این سازمان قابل دریافت است. ضمناً رشته‌های دارای شرایط خاص كه به روش متمركز دانشجو می­ پذیرند نیز به طور جداگانه از روز یكشنبه اول تیرماه بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود. تا داوطلبان اینگونه رشته‌ها، در صورت واجد شرایط بودن و علاق­مند بودن براساس ضوابط مربوط حداكثر تا 10 تیرماه نسبت به انتخاب رشته محلهای گروه آزمایشی مربوط كه گزینش آنها به روش متمركز و یا شرایط خاص صورت می‌گیرد اقدام و در فرم مربوط مشخص کنند.

6 ـ آن دسته از داوطلبانی كه در زمان ثبت نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده ­اند، با پرداخت مبلغ 58000 (پنجاه و هشت هزار) ریال بصورت الكترونیكی به وسیله كارتهای عضو شبكه بانكی شتاب از طریق سایت سازمان سنجش و در قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ اول تا هفتم تیرماه اقدام کنند.

7- داوطلبان علاقه‌مند به رشته ­های تحصیلی دارای شرایط خاص آزمون سراسری باید براساس اطلاعیه‌ای كه در این خصوص در سایت این سازمان و همچنین هفته نامه پیك سنجش مورخ 2 تیر درج می شود از تاریخ اول تا دهم تیر به صورت اینترنتی علاقه‌مندی خود را اعلام کند.

8- به اطلاع داوطلبان علاقه مند به رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیسهای دانشگاه فرهنگیان می‌رساند به محض وصول اطلاعات لازم درخصوص پذیرش در رشته‌های این دانشگاهها اطلاع‌رسانی لازم از سوی این سازمان بعمل خواهد آمد. بدیهی در صورت تعیین تكلیف قطعی درخصوص پذیرش در این دانشگاهها دریافت علاقمندی از داوطلبان در مرحله انتخاب رشته صورت خواهد گرفت.

9- آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراكز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كه پذیرش در آنها براساس آزمون صورت می‌پذیرد، باید ضمن شركت در آزمون، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت كارنامه برای انتخاب رشته به سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
داوطلبان کنکور، هر سال کم تر از پارسال!
خارجی‌ها طوفان تهران را پیش‌بینی کرده بودند +سند
قیمت اجاره آپارتمان‌ های دوخوابه در تهران
مجلسی ها درباره تبلیغ کالاهای اغواکننده طرح یک فوریتی دادند
نقاشی کردن رسایی در صحن علنی! +عکس