حمایت انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های استان اصفهان از وزیر امور خارجه
انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های استان اصفهان به وزیر امور خارجه نامه نوشتند.

در بخش‌هایی از این نامه خطاب به «دکتر ظریف وزیر امورخارجه دولت تدبیر وامید» آمده است:

در آستانه فصل بهار هستیم . بهار به معنی "به آر" یعنی آورنده بهترین می‌باشد. چه زیبا و پرمعنا است که آغاز بهار با آغاز سال نو ما ایرانی‌ها همراه شده است. می‌توان گفت که در واقع ما ایرانی‌ها به امید رفتن به سمت بهترین‌ها و آوردن بهترین‌ها قدم به سال نو می‌گذاریم.

در ساعات پایانی سال93 آرزوی هر ایرانی این است که در کنار خانواده خود باشد. اما عده‌ای بنابر مسئولیت‌شان در راستای آوردن بهترین‌ها برای 75میلیون ایرانی از این آرزو محرومند و چه مسئولیت مقدسی است این مسئولت.

یکی از "بهترین هایی" که ایرانیان دوست دارند در سال نو به سمت آن بروند ، "بهترین بودن مردم زمین" در بشر دوستی و صلح طلبی می‌باشد. درخواستی که متاسفانه در سال‌های گذشته با جوسازی اسرائیل غاصب بر سر پرونده اتمی ما با استفاده از فضای بوجود آمده در آن سالیان خدشه دار شده است.

اما پس از وزیدن نسیم اعتدال بر کشور و حضور جنابعالی در راس وزارت خارجه معادلات به کلی تغییر کرده است. این روزها شاهد این هستیم که بدخواه اصلی مردم ایران،علی‌رغم فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای، مورد بی اعتنایی مقامات سایر کشورها قرار می‌گیرد که شاید نمونه بارز این قضیه ماجرای سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا و بی‌اعتنایی مقامات رسمی این کشور و عکس‌العمل‌های پس از آن باشد.

این روزها شاهد آن هستیم که ایالات متحده امریکا ، درگیر یک دعوای کاملا مشهود حزبی شده است که شاید نمونه بارز آن نامه 47 سناتور امریکایی خطاب به مقامات ایران و به دنبال آن عکس العمل های مقامات غربی وآمریکایی باشد.

از نظر ما مهم ترین دستاورد توافق نامه ژنو ، نکات ذکر شده تا به اینجا می‌باشد.

جناب دکتر ، قرعه آوردن "بهترین بودن مردم زمین در عقلانیت و منطق و بشر دوستی " برای ایرانیان به نام شما خورده است و چه مسئولیت سنگین و مقدسی است این مسئولیت.

 

جناب دکتر ظریف

همه ما می‌دانیم که هدف مذاکره رسیدن به نقطه‌ای است که در آن هر دو طرف درگیر راضی و خوشنود، مذاکره را ترک کنند. طبیعی است که در چنین عرصه‌ای بدست آوردن صد در صد منافع کاری دشوار باشد و اینجاست که سنگینی این مسئولیت احساس می‌شود.

لکن عده‌ای به جهت بهره‌برداری‌های جناحی از قضیه مذاکرات، قصد تخریب این امر تایید شده از جانب رهبری نظام را دارند. متاسفانه امروز بحث صدور قطع نامه الزام آور تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل ، به نوک پیکان این گروه بدل گشته است.

اما اولا زمانی که در شورای امنیت قطع نامه‌ای الزام آور بر علیه کشوری صادر می‌شود یعنی چه آن کشور قبول کند و چه قبول نکند اقدامات او بر علیه صلح جهانی، بوسیله جامعه جهانی تشخیص داده شده است و پذیرش یا عدم پذیرش موضوع اثری در اصل ماجرا ندارد ، خصوصا اگر قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شده باشد.

ثانیا اگر قطع نامه‌ای تحت فصل هفتم به تصویب برسد برای تمام کشورها الزام‌آور خواهد بود و کمیته‌ای در سازمان ملل متحد نظارت بر اجرای آن را بر عهده می‌گیرد و تا قطعنامه جدیدی که نقض کننده قطعنامه قبل باشد تصویب نشود نظارت بر اجرای آن متوقف نخواهد شد. متاسفانه چندین مورد از تحریم‌های ما از این نوع است و تا قطعنامه جدیدی در این مورد تصویب نشود اجرای آن متوقف نخواهد شد.

حال ما امروز ، به عنوان نماینده قشری که شانزدهم آذر سال یکهزار سیصد و سی و دو ، سه آذر اهورایی را به ایران تقدیم کرد و نام جنبش دانشجویی به خود گرفت اعلام می‌کنیم که جنبش دانشجویی هنوز زنده است و از حق و حقانیت دفاع خواهد کرد. مطمئن باشید که ما دانشگاهیان رسالت اصلی خودمان را که آگاهی بخشیدن به جامعه است انجام خواهیم داد و در مقابل تخریب‌ها خواهیم ایستاد. پس از شما می‌خواهیم بدون دغدغه راهی را که آغاز کرده اید ادامه دهید و به حمایت ما خیل عظیم بدنه دانشجویی ایمان داشته باشید.

در انتهای این بیانیه اسامی زیر آمده است:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir