معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه سوالات آزمون کنکورمقطع کارشناسی ارشد امسال برای جلوگیری از ضایع شدن حق داوطلبان شخصی سازی شده است...
 

  ایسکانیوز- دکتر حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"؛ابراز داشت: دفترچه سوالات آزمون مقطع کارشناسی ارشد امسال برای جلوگیری از ضایع شدن حق داوطلبان در برخی از کد رشته ها شخصی سازی شده است چرا که با این اقدام از احتمال تقلب داوطلبان درسر جلسه آزمون کاسته می شود.
وی افزود:مشخصات و عکس هرداوطلب بر روی دفترچه سوالات آزمون وی درج می شود و براین اساس دفترچه هر داوطلب با داوطلب دیگری متفاوت است.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:در آزمون مقطع کارشناسی ارشد امسال همچنین نحوه چینش سوالات دفترچه هر داوطلب با داوطلب دیگر متفاوت است و براین اساس داوطلبان باید نوع دفترچه سوالات آزمون خود را در پاسخ برگ ذکر نمایند چرا که درغیر اینصورت پاسخ برگ آنان صحیح نخواهد شد.
دکتر حسین توکلی گفت: ثبت‌نام در آزمون با هویت جعلی یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار، کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات، نیز تخلف محسوب می‌شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد منجر به محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد خواهد شد.
وی افزود: متهمین به کمک به داوطلبان جهت پاسخ به سوالات، دسترسی یا استفاده غیرمجاز از اطلاعات داوطلبان، تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون، افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن و یا شرکت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون از سوی هیأت‌های رسیدگی برای اعمال جزای نقدی از 10 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌شوند.
توکلی بیان کرد: رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مشمول این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌ شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور ابراز داشت: در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات اخطار کتبی با درج در پرونده و اعلام به مراجع یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند و در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطا شده باشد وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند

 

 گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news