دچار بحران مدرک گرایی شده ایم
 محمد اخباری، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه سونامی مدرک در ایران رخ داده است و در کشور دچار بحران مدرک گرایی شده ایم، افزود: باید علم را تجاری سازی کرده و در پایه اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

 محمد اخباری، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه سونامی مدرک در ایران رخ داده است و در کشور دچار بحران مدرک گرایی شده ایم، افزود: باید علم را تجاری سازی کرده و در پایه اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.وی با بیان اینکه بازنگری در نظام درسی، دوره ها و رشته های دانشگاهی در دستور کار ما است، تصریح کرد: این دانشگاه از دل صنعت و خدمات بوجود آمده است.

اخباری استفاده از علم تجاری سازی شده را از اولویت های دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت تکنسین و نیروی متخصص جهت توسعه پایدار در کشور حائز اهمیت ویژه است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظام آموزشی مهارتی شد و گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر علوم در این خصوص عملی نشده و باید با دانش بنیان کردن اقتصاد، به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در برنامه ششم توسعه جایگاه خود را پیدا کند.

اقبال عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل نیز طی سخنانی کوتاه گفت: با تصویب منطقه آزاد استان اردبیل، به دنبال ایجاد دانشگاهی بین المللی و تربیت مدرس در استان خواهیم بود.

عبدالعزیز ابراهیم زاده رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه در سال 1382 از طرف استاندار وقت مامور راه اندازی این دانشگاه در استان اردبیل شده است، افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای هزار و 500 مدرس، 11 هزار دانشجو و 14 هزار و 700 نفر فارغ التحصیل می باشد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه با دید آمایش سرزمینی با پیگیری تکالیف برنامه ای مدیریت می شود، تصریح کرد: ارزیابی و نظارت مستمر بر مراکز، برگزاری دوره های تک پودمان، ارتقای کیفی و کمی، احداث ساختمان اصلی از مهمترین فعالیت های بنده بوده است.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل سوم و یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه های کشور مطرح است.

حسین علی پور سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل نیز با بیان اینکه مهارت افزایی و تحول گرایی از ماموریت های اصلی دانشگاه است، افزود: با همدلی و همزمانی مدنظر مقام معظم رهبری، اهداف آموزشی و مهارتی دانشگاه را پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دانش، مهارت و فن، کشور ها را متحول می کند، تصریح کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت های فراوانی است که باید به نحو احسن از آنها استفاده کنیم.

در پایان از زحمات عبدالعزیز ابراهیم زاده به عنوان رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل تجلیل و حسین علی پور به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل معرفی شد.

منبع: ایسنا