برگزاری نهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور
دبیر همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از برگزاری نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خبر داد.

سعید سهراب‌پور در کنفرانس خبری همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار کرد: نهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور از 12 تا 15 مرداد ماه در مشهد برگزار خواهد شد که حدود 40 دانشجو در این همایش شرکت می‌کنند و بین 15تا 20 سخنران به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: دانشجویان بیشتر از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی اروپا و آسیا و بیشتر از کشورهای آسیایی هستند. البته مدعوین ویژه اغلب از اروپا، آمریکا وکانادا هستند.

به گفت سهراب‌پور، یکی از فواید این سمینارها ارتباط دانشجویان و اساتید خارج از کشور با یکدیگر و با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در خارج از کشور است. بیشتر سخنرانی‌ها هم برای دانشجویان مفید خواهد بود؛ چرا که بسیاری از اشکالات آنها پاسخ داده خواهد شد.

سهراب‌پور با اشاره به مدعوین و سخنرانان ویژه این همایش بیان کرد: از دکتر ظریف وزیر امور خارجه، قائم‌مقام‌ وزیر بهداشت و معاون وزیر علوم، حجت‌السلام قمی، قرائتی، گلزاری و مقدم‌فر و همچنین مهندس بیرنگ معاون بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان به عنوان سخنران در این همایش دعوت شده‌ است.

وی افزود: سخنرانی‌های فرهنگی هم در همایش انجام خواهد شد ضمن این که حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقدم‌فر راجع به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا تویضحاتی خواهند داد تا مدعوین حاضر بتوانند پیام این نامه را برسانند و نقش موثری در نشر آن داشته باشند چرا که رسانه‌های خارجی تلاش می‌کنند تا این نامه سانسور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی از تجارب علمی مدعوین، آشنایی دانشجویان با مسائل کشور، پیشرفت‌ها و سیاستهای روز جمهوری اسلامی انگیزه دادن و تشویق دانشجویان برای بازگشت و خدمت به کشور و آسیب شناسایی مشکلات دانشجویان ما در خارج از کشور از محورهای اصلی این همایش است. ضمن این که امسال موضوع خاص نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا در این همایش بررسی می‌شود.

دبیر همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور همچنین اظهار کرد: در لیست مدعوین ویژه سه خانم حضور دارند که یکی در مقطع پسا دکتری در کانادا یکی در مقطع دکتری در فرانسه و یکی هم در مقطع دکتری در دانشگاه هاروارد آمریکا تحصیل می‌کند.چنین همایش‌هایی هم فرصت مناسبی برای ارتباط اساتید و دنشجویان خارج از کشور با مسوولین به حساب می‌آید.

سهراب‌پور در پایان بیان کرد: این دانشجویان اگر بستر فراهم باشد معمولا علاقه‌مند هستند که به کشور بازگردند و نظام هم علاقه‌مند به وجود آنهاست. من با تجربه 13 ساله که در دانشگاه شریف دارم عرض می‌کنم آنها که به کشور باز می‌گردند بیشتر به خاطر مسائل معنوی علاقه‌مند به خانواده و کشور است چون مسائل مادی قابل قیاس با خارج از کشور نیست امیدواریم که بتوانیم امکانات مادی را هم طوری فراهم کنیم تا توازن بین داخل و خارج از کشور برقرار باشد.

منبع: ایسنا