تجمع معترضان به سازمان سنجش، مقابل مجلس
جمعی از معترضان به سازمان سنجش صبح امروز(یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.   اعتراض به سازمان سنجش جمعی از معترضان به سازمان سنجش صبح امروز(یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.تجمع‌کنندگان مقابل مجلس عنوان می کردند که سازمان سنجش در کنکور، امتیازی برای فرزندان رزمندگان قائل نشده است. معترضین همچنین در واکنش به برخی اعتراضات به سهمیه ایثارگران در...

جمعی از معترضان به سازمان سنجش صبح امروز(یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

اعتراض به سازمان سنجش

جمعی از معترضان به سازمان سنجش صبح امروز(یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.تجمع‌کنندگان مقابل مجلس عنوان می کردند که سازمان سنجش در کنکور، امتیازی برای فرزندان رزمندگان قائل نشده است. معترضین همچنین در واکنش به برخی اعتراضات به سهمیه ایثارگران در کنکور عنوان می‌کردند که سازمان سنجش نباید داوطلبان کنکور را علیه رزمندگان و ایثارگران تحریک کند.

 

بررسی اعتراض داوطلبان کنکور در کمیسیون آموزش و سازمان سنجش

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعمال سهمیه ۵ درصدی ایثارگران اعتراضاتی را از سوی داوطلبان به نتایج نهایی کنکور به همراه داشت، گفت: این اعتراضات قابل تامل است و مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال پیگیری برای حل موضوع هستند.

 دکتر مجتبی شریعتی در نشست خبری که امروز برگزار شد در پاسخ سوال خبرنگار ایسنا درخصوص اعتراض داوطلبان کنکور به نتایج اعلام شده گفت: امسال به دلیل اعمال سهیمه ۵ درصدی ایثارگران که مصوبه مجلس شورای اسلامی است عده‌ای از داوطلبان به نتایج آزمون سراسری اعتراض کردند که البته این سهمیه به خودی خود مشکلی ندارد .

وی در ادامه تصریح کرد: موضوعی که در سهیمه ۵ درصدی ایثارگران برای سال جاری اعمال شد تفاوتی با سال‌های گذشته داشت و آن هم این بودکه بندی در این سهمیه ۵ درصدی گنجانده شده بود که بر اساس آن اگر ظرفیتی از سهمیه ۲۵ درصدی جانبازان خالی می‌ماند ظرفیتی مازاد روی ظرفیت ۵ درصدی ایثارگران حساب می‌شد.

این در حالی است که در سال‌های گذشته ظرفیت خالی مانده این سهمیه را به ظرفیت آزاد اختصاص می‌دادند و بنابراین اعمال این مصوبه در سال جاری موجب شد که تعدادی از داوطلبان موقعیت پذیرش کنکور را از دست بدهند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد:‌ اعتراض داوطبان به اعمال ظرفیت‌های صورت گرفته قابل تامل است و این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین سازمان سنجش مورد بررسی قرار می‌گیرد همه ما دنبال ارائه راهکار مناسب برای این موضوع هستیم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir