معاون فرهنگی دانشگاه تهران از حال و روز دانشجویان بازداشتی می گوید
معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تلاش جدی این دانشگاه برای آزادی ۵ دانشجوی بازداشت شده تا قبل از پایان سال خبر داد.

سرسنگی: امیدوارم دانشجویان بازداشتی تا قبل از عید آزاد شوند

دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، ضمن اعلام این خبر در خصوص پرونده دو دانشجوی بازداشتی اخیر خاطرنشان کرد: "پریسا رفیعی" از دانشجویان دانشگاه تهران است که حدود دو هفته پیش بازداشت شدند و خبری که ما داریم این است که مراحل بازجویی او در حال انجام است و سعی می‌کنیم به زودی با قرار وثیقه آزاد شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: "مرضیه امیری" دانشجوی دیگر دانشگاه تهران است که روز پنجشنبه در راهپیمایی مقابل وزارت کار بازداشت شد و پیگیر وضعیت او نیز هستیم و با خانواده این دانشجو در تماس هستیم و اگر خبری جدیدی شود، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: ما امیدوار هستیم با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی این دو دانشجو قبل از شب عید آزاد شده و به کانون خانواده بازگردند.

دکتر سرسنگی به آخرین آمار دانشجویان در بازداشت دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران در جریان حوادث خیابان پاسداران، گلستان هفتم و غائله‌ای که درویش‌نماها ایجاد کرده بودند دستگیر شده و پیگیر وضعیت این دانشجو نیز هستیم.

وی اظهارکرد: دو دانشجوی دیگر دانشگاه تهران در رابطه با حوادث دی ماه اخیر برای ادای توضیحات احضار شده‌اند و به طور کلی در حال حاضر ۵ دانشجوی دانشگاه تهران در بازداشت هستند.

دکتر سرسنگی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در مرحله بازجویی و بازپرسی قرار دارد و هنوز به دادگاه احضار نشده‌اند، در واقع این دانشجویان باید توضیحاتی را ارائه دهند و اگر مراجع قضایی صلاح بدانند آن‌ها را به دادگاه احضار می‌کنند.

پیش از این طبق اعلام شورای صنفی دانشجویان کشور، "پریسا رفیعی" از دانشجویان دانشگاه تهران حدود دو هفته و "مرضیه امیری" دیگر دانشجوی دانشگاه تهران از روز ۵شنبه ۱۷ اسفندماه در بازداشت بسر می‌برند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir