انتخاب رشته داوطلبان دکتری از فردا آغاز می شود
توکلی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی(دفترچه شماره ۲) آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۷ از بعدازظهر فردا پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

آغاز انتخاب رشته داوطلبان مقطع دکتری

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی(دفترچه شماره 2) آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 97 از بعدازظهر فردا پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و داوطلبانی‌که مجاز به انتخاب رشته باشند ضرورت دارد که پس از دریافت دفترچه راهنما از سایت سازمان نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته‌محل‌های مورد علاقه از کدرشته‌های مربوط اقدام و کدرشته را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت کنند.

تا 9 صبح امروز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه تعداد 170 هزار و 500 داوطلب برای مشاهده و دریافت پرینت کارنامه خود اقدام کرده‌اند.

به گفته توکلی، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ( بجز دانشگاه آزاد) در مجموع 13 هزار و 665 نفر است.

مهلت انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و در پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می‌پذیرد.

اسامی معرفی شدگان دارای حد نصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ..) همراه با برنامه زمانی مراجعه شده به دانشگاه مجری اواخر اردیبهشت ماه از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود.

 نحوه انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد

تمام داوطلبان شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط رسیده است داوطلبانی که علاقمند به انتخاب دانشگاه آزاد هستند می‌توانند با مراجعه به سایت این دانشگاه برابر مقررات مشخص شده نسبت به کدرشته محل‌های تحصیلی برای کار خود اقدام کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com