دستگیری استاد هتاک دانشگاه زاهدان/اطلاعیه دانشگاه آزاد
س از آنکه یکی از اساتید دانشگاه زاهدان به نام (ح.ص) اقدام به انتشار کلیپی با محتوای ضدوحدت کرده بود، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و نامبرده دستگیر شد.

استاد هتاک دانشگاه زاهدان دستگیر شد

به نقل از سازمان اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، پس از آنکه یکی از اساتید دانشگاهی در زاهدان به نام (ح.ص) اقدام به انتشار کلیپی با محتوای ضدوحدت کرده بود، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، به دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اقدام ضربتی پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه سلمان؛ فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

 از آنجا که کلیپ پخش‌شده از سوی وی باعث ایجاد اختلاف میان اقوام و اهانت به جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان می‌شد سریعا با وی برخورد شد.

 همچنین کمیته انضباطی دانشگاه نیز به قید فوریت تشکیل جلسه داد که حکم این کمیته نیز طی 24 ساعت آینده به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

 این گزارش در پایان می افزاید، مردم استان سالهاست که در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه دارند و هیچ گاه فریب این قبیل افرادبرای برهم زدن این وحدت پایدار را نمی‌خورند.

 اطلاعیه دانشگاه آزاد درباره برخورد با استاد هتاک زاهدان

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد‌اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت، روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعیه صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

هتک حرمت یک عضو هیئت علمی واحد زاهدان دانشگاه آزاد اسلامی به مقدسات برادران اهل سنت، هشداری دوباره نسبت به پدیده «نفوذ» در نهادهای تربیتی و علمی کشور است؛ هشداری که تاکنون بارها از سوی دلسوزان نظام و همچنین فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شده است.

همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب، استان سیستان و بلوچستان را مظهرِ شعائرِ وحدتِ اسلامی و همدلی واقعی برادران شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی دانسته و بارها بر وظیفه ایجاد وحدت و برحذر داشتن همگان از ستیزه‌گری‌های قومی و مذهبی تاکید داشته‌اند، انتظار می‌رود اعضای دانشگاه آزاد اسلامی اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان برای طلایه‌داری «دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی ایرانی» خود سردمدار ترویج فضای اخوت و برادری میان همه پیروان دین مبین اسلام و عامل به فرمایشات و رهنمودهای ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای (مدظله العالی) باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از دریافت اولین گزارش‌ها درباره هتک حرمت یک مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات برادران اهل سنت، با محکوم کردن این اقدام دستور بررسی صادر کرده و پس از کسب اطمینان از صحت موضوع، خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دستور داد هیئت رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی با سرعت تشکیل جلسه داده و تصمیم عاجل برای برخورد با این فرد هتاک اخذ و اعلام شود.

همچنین فرهاد رهبر در جریان پیگیری از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان، خواستار شد نتیجه رسیدگی به تخلف فرد هتاک، از طریق مجاری ارتباطی به اطلاع دلاورمردان پاک و بی‌باک استان سیستان و بلوچستان رسانده شود تا شاید مرهمی بر تکدر خاطر ایجاد شده در قلوب مومنین اهل سنت آن خطه باشد.

پیش از این هم علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در چنین مواردی دستور پیگیری و حتی اخراج استاد دانشگاه را صادر کرده بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: /tasnimnnews.com/ farsnews.com