سهل انگاری کارگران و رعایت نکردن اصول ایمنی منجر به آتش سوزی مهیبی در یک کارگاه تولید کفش و کیف در خیابان صف (سپهسالار) شد.
 
 
مهر:سه شتبه شب آتش سوزی مهیبی در خیابان جمهوری، خیابان صف (باغ سپهسالار) رخ داد که مرتضی اصفهانی معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود گفت: آتش سوزی در طبقه دوم یک مجتمع کارگاهی چهار طبقه تولید کیف و کفش رخ داده بود و شعله های آتش در حال گسترش به طبقات بالایی بود.

وی گفت: با توجه به سرعت گسترش آتش سوزی و نا ایمن بودن محل حادثه بلافاصله نیروهای ایستگاههای سه و 40 و گروه نجات 14 نیز به محل حادثه اعزام شدند.

آتش نشانان بی درنگ جریان برق ساختمان را قطع کرده و با استفاده از تجهیزات ایمنی و چند رشته لوله آبرسان از چند جهت به مقابله با آتش سوزی پرداختند و در همان دقایق اولیه آتش را مهار و از گسترش آتش سوزی به کارگاه های مجاور جلوگیری کردند.

به گفته اصفهانی، آتش نشانان همچنین 10 نفر از کارگران را که به طبقات بالا پناه برده بودند با رعایت اصول ایمنی به پایین و خارج ساختمان انتقال دادند.

وی اضافه کرد: با وجود قطع برق در ساختمان به دلیل استفاده از انشعابات غیر مجاز برق در ساختمان همچنان در برخی قسمت ها جریان برق وجود داشت و به همین دلیل عملیات آتش نشانان با مشکل روبرو شده بود و دو نفر از کارگران هنگام خروج از ساختمان دچار برق گرفتگی شدند.

اصفهانی با اعلام این که علت اصلی آتش سوزی را کارشناسان بررسی علل آتش سوزی سازمان آتش نشانی اعلام می کنند افزود: در هنگام وقوع حادثه کارگران در حال کار با چسب و تینر در مجاورت گاز پیک نیکی روشن بودند و محیط مملو از گازهای قابل اشتعال بود که به گفته تعدادی از کارگران، ابتدا انفجاری خفیف روی داد و بلافاصله تمام ظرف های چسب و تینر موجود شعله ور شد و آتش فضای 300 متری کارگاه را فرا گرفت.

وی تصریح کرد: آتش نشانان با از خود گذشتگی و تلاش بی وقفه با وجود خطر برق گرفتگی، پس از 15 دقیقه شعله های آتش را خاموش کردند و با حضور عوامل شرکت برق منطقه و قطع کامل برق عملیات لکه گیری و ایمن سازی آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت.

اکبر اکبری افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران نیز چیدن کالاهای زیاد و قابل اشتعال همچنین استفاده از ظروف پلاستیکی چسب و تینر در مجاورت گاز پیک نیکی که برای پخت غذا استفاده می شود را از دیگر مسایل خطرناک در این گونه اماکن اعلام کرد.

همچنین حدود 15 کارگر در طبقات بالا گرفتار شده بودند که ماموران آتش نشانی سریعا با استفاده از نردبان و ماسک آنها را صحیح و سالم به پایین انتقال دادند.

یکی از کارگران گفت: متاسفانه وقتی می خواستیم از کپسولهای آتش نشانی موجود در محل استفاده کنیم آنها کار نمی کردند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
 www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
مطالب داغ حوادث:
 جنایت خونین در دادسرا
مار 2 متری در شکم یک زن !
اسيدپاشی 2 شرور به ماموران انتظامی
همسرم را با جنين 9ماهه‌اش كشتم
مچ ‌گیری تازه‌ عروس از تازه‌ داماد در فیس ‌بوک