زنی که مدعی است در دفاع از دختر 13ساله‌اش ناخواسته مرتکب قتل پسر جوانی شده است پس از نقض حکم اعدامش در دیوان‌عالی کشور، با رأی قضات دادگاه کیفری از مجازات قصاص نجات یافت.

 
ایران:پوران که ساکن ارسنجان است دو سال قبل پسری جوان به نام بابک که مزاحم دخترش بود را مقابل خانه‌شان دید که قصد داشت به زور داخل خانه آنها شود. او قصد داشت مانع پسر جوان شود که در جریان این درگیری با ضربه چاقو پسر جوان را کشت.

وي‌گفت: من در زمان حادثه سعی داشتم از دختر 13 ساله‌ام دفاع کنم و به هیچ‌وجه قصد جنایت نداشتم. پس از تحقیقات مقدماتی و بازسازی صحنه قتل از سوی پوران، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

در جلسه محاکمه،پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه وارد شور شده و زن میانسال را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض پوران، پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان، حکم را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستادند.

رئیس دادگاه و چهار قاضی مستشار پس از محاکمه این زن وارد شور شده و با اکثریت آرا عمل او را قتل شبه‌عمد تشخیص دادند. سه نفر از قضات با توجه به اینکه دفاع مشروع متناسب نبوده و از حد مجاز خارج شده بود رأی به قتل شبه‌عمد دادند، اما دو نفر از قضات عمل پوران را قتل عمد تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند.

سرانجام زن میانسال به اتهام قتل شبه‌عمد به سه سال زندان با احتساب ایام بازداشت و پرداخت دیه محکوم شد.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iran-newspaper.com