نیروهای ارتش زنجان در جستجوی نوزاد ۸ ماهه
سیل بی‌سابقه در 31تیرماه گذشته جان یک مادر و کودک را در شهرستان ماه‌نشان را گرفت که دو روز بعد جسد مادر پیدا شد،اما جستجوها برای یافتن جسدکودک همچنان ادامه دارد.
 
به گزارش خبرآنلاین اخیرا شاهد ریزش بارانهای شدید و جاری شدن سیل در استانهای گیلان، خراسان شمالی، گلستان و زنجان بوده ایم که خسارات مالی و جانی به بار آورده است.

منصور محمدپور- فرماندار ماه‌نشان- به ایسنا گفت: گفت: نیروهای ارتش استان در جستجوی کودک 8 ماهه‌ای هستند که در سیل چند روز اخیر این شهرستان ناپدید شد. او با بیان اینکه سیل در 31 تیرماه اتفاق افتاد، تصریح کرد: خانم 26 ساله‌ای با فرزند 8 ماهه‌اش در این سیل ناپدید شدند که پس از دو روز جسد این زن پیدا شد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل در بخش انگوران خاطرنشان کرد: در این بخش نیز سیل خسارت‌های سنگینی در بخش‌های آب شرب، کشاورزی و جاده‌ها وارد کرده است. این مقام مسئول با اشاره به جاده‌های مسدود شده ناشی از سیل چند روز اخیر خاطرنشان کرد: همه جاده‌های اصلی و فرعی توسط نیروهای راه و شهرسازی شهرستان ماه‌نشان بازگشایی شد و تردد دوطرفه در این مسیرها در حال انجام است.

محمدپورافزود: آب شرب و جریان برق روستاهایی که بر اثر سیل قطع شده بود تأمین شده است که در این خصوص نیز مشکلی وجود ندارد. وی با اشاره به مشکلات کنونی ناشی از سیل، یادآور شد: در حال حاضر کانال‌ها، قنوات آب‌رسانی و چاه‌های کشاورزی نیاز به لایروبی دارد که خود کشاورزان نیز باید در این خصوص همکاری کنند.

20 نیروی ارتش با بیل و کلنگ در جستجوی جسد نوزاد 8 ماهه 
قدرت‌الله زلفی- رییس هلال‌احمر شهرستان ماه‌نشان- نیز در این خصوص به ایسنا گفت: تعداد 20 نفر از نیروهای ارتش استان و 13 نفر نیروی امدادگر هلال‌احمر این شهرستان در جستجوی این نوزاد هستند. در سیل 7 روز گذشته جسد خانم 26 ساله، مادر این نوزاد پس از دو روز جستجو با تشخیص سگ‌های "دومان" و "آراز" از زیر گل و لای پیدا شد. با توجه به شروع مجدد بارندگی، رطوبت زیاد و بالا بودن میزان گل و لای، این سگ‌ها نتوانستند نوزاد 8 ماهه را جستجو و تشخیص دهند.

این مقام مسئول افزود: با رایزنی‌های انجام شده، سگ‌های جستجوگر دومان و آراز از هلال‌احمر تبریز آورده شده بودند. زلفی یادآور شد: امیدواریم که با تلاش این نیروهای ارتش و امدادگر هر چه زودتر این نوزاد نیز پیدا شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir



مطالب داغ سایر بخش ها:
آفتاب گردشگری خیلی ها را سوزاند
عکس/هفت‌تیرکشی چاوز در یک مراسم!
قتل برادرزاده به خاطر تنبلی در کار!
ثبت نام مسکن ویژه تهران از عید فطر
خبر اشتون ازدورجدید مذاکرات هسته‌ای با ایران
جزئیات طرح جدید 9 ماده‌ای ارزی مجلس/ محدودیت جدید در اختصاص ارز دولتی