دریای خزر 6
جزئیات حادثه غرق‌شدن 6 دانش‌آموز در دریای نور
شش دانش‌آموز پسر که در قالب اردو به سواحل مازندران سفر کرده بودند، غرق شدند.

فرزاد بزرگی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه افراد غرق‌شده در قالب یک اردوی ۸۰ نفره دانش‌آموزی از کرج به مازندران آمده بودند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در سواحل ایزدشهر شهرستان نور در ساحل شهرک پزشکان برای شنا به دریا رفته بودند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۳۰ عضو این گروه برای شناکردن به دریا رفتند، افزود: زمانی که یکی از این افراد به دلیل آشنانبودن به فن شنا غرق‌ شد ۹ عضو شرکت‌کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا رفتند که از این بین شش تن غرق شدند و فوت کردند.

بزرگی با بیان اینکه اورژانس موفق به نجات چهار تن از این افراد شد، گفت: یکی از این چهار تن درICU بستری است.

وی از انتقال چهار حادثه‌دیده به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور خبرداد و گفت: تاکنون جنازه سه غرق‌شده از دریا بیرون کشیده شده و جستجو برای نجات اجساد سه قربانی دیگر این حادثه نیز ادامه دارد.

بزرگی، گروه سنی شرکت‌کنندگان این اردو را ۱۶تا ۱۸ سال عنوان کرد و گفت: جزئیات این حادثه بزودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، این اتفاق روز گذشته در سواحل نور رخ داد و این در حالی است که در سه ماهه بهار و 10 روز اول تیرماه سال‌جاری 92 تن در سواحل و آب‌های مازندران و گیلان به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

جزئیات حادثه غرق‌شدن 6 دانش‌آموز در دریای نور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ضمن تشریح جزئیات حادثه شب گذشته نور، گفت: امدادگران جان شش تن را نجات داده که دو تن از این مصدومان در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

محمود مظفر در تشریح حادثه غرق‌شدن تعدادی از افراد حاضر در یک اردو گفت: روز گذشته در ساعت 19:43 طی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های امدادی 147، امدادگران در جریان غرق‌شدگی چند نوجوان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو تیم امدادی شش نفره به محل حادثه واقع در ساحل شهرک پزشکان در ایزدشهر نور اعزام شدند، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که 10 تن در دریا دچار حادثه شده‌اند که بلافاصله اقدامات برای خروج این افراد آغاز شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه شش تن از این افراد به نام‌های «احسان»، «محمد»، «حسن»، «یاشار»، «حمید» و «امید» توسط امدادگران نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: متاسفانه دو تن از این افراد جان خود را از دست دادند.

مظفر با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که این افراد متعلق به یک گروه دانش‌آموزی بودند، گفت: متاسفانه در همان لحظات اولیه چهار تن نیز در دریا غرق شده که جسد سه تن از آنان توسط امدادگران از دریا خارج و بر اساس آخرین آمار دریافتی، تلاش برای یافتن جسد چهارمین فرد غرق‌شده در سواحل نور ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
تجاوز وحشیانه 6 تن به دو دختر 19 ساله روستایی
واکنش یک نماینده تهران به جلسه روحانی با مدیران مسئول
استعفای 2 سخنگوی رسمی مرسی
کاهش قیمت انواع میوه در بازار
آغاز نمایشگاه‌های ویژه ماه رمضان از 12 تیر