شکنجه کودک
جزئیات شکنجه پسربچه‌ای در پاتوق شیشه‌ای مادرش طی اعترافاتی تلخ فاش شد. عامل اصلی این شکنجه‌های دردناک هنوز فراری است و مادر شیشه‌ای باید در زندان بماند.
ساعت 3 بامداد 25 فروردین‌ماه سال جاری زنی جوان با سر و وضعی آشفته در حالی که پسر یک‌ سال و نیمه خود را با سر و صورتی کبود در آغوش گرفته بود، خود را به اورژانس بیمارستان کودکان رساند.

وقتی کودک نیمه‌جان معاینه شد، پزشکان دیدند که وی از ناحیه سر، صورت، مچ دست چپ و پشت، کبود و سیاه است و تیم پزشکان با این فرضیه که پسربچه بارها شکنجه شده و آثار سوختگی زیاد بدنش نیز نشانه همین اذیت و آزارهاست، ماموران کلانتری 148 انقلاب را در جریان قرار دادند.

دقایقی نگذشته بود که با حضور ماموران در بیمارستان، مادر کودک شکنجه‌دیده تحت بازجویی قرار گرفت. این زن که دستپاچه شده بود به تیم تحقیق گفت: 9 ماه پیش همسرم به خاطر دزدی به حبس محکوم شد. از آن روز به بعد من و پسرم تنها ماندیم.

روز گذشته وقتی با پسر کوچولویم در حال گذر از عرض خیابان بودیم ناگهان خودرویی با سرعت زیاد به پسرم خورد که وی با صورت به زمین برخورد کرد و صورتش کبود شد و امروز صبح نیز از پله‌های خانه‌مان به پایین سقوط کرد.

از آنجا که آثار شکنجه نشان می‌داد مادر این کودک دروغ می‌گوید و سعی در گمراه کردن ماموران پلیس دارد، وی با دستور بازپرس در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت.

این زن که اعتیاد به شیشه دارد، سرانجام با گذشت 10 شبانه‌روز لب به اعتراف گشود و پرده از راز کودک‌آزاری مردی آشنا برداشت. این مادر شیشه‌ای گفت: وقتی شوهرم به خاطر دزدی به زندان افتاد، دوستش به نام داریوش برای شیشه کشیدن به خانه ما می‌آمد. من نیز هر وقت برای خرید بیرون از خانه می‌رفتم پسرم را نزد داریوش می‌گذاشتم.

وقتی برمی‌گشتم با چهره رنگ‌پریده پسرم و سوختگی در دست و پایش که توسط داریوش صورت می‌گرفت، روبه‌رو می‌شدم. وقتی هم اعتراض می‌کردم با مشت و لگد به جانم می‌افتاد. چند روز پیش برای خرید نان بیرون رفته بودم. وقتی آمدم دیدم که داریوش در حال کتک زدن پسرم است. همزمان که اعتراض کردم با مشت به جانم افتاد و سپس پا به فرار گذاشت.

روز گذشته نیز که در حمام سرگرم شستن لباس بودم با صدای گریه و زاری پسرم از حمام بیرون آمدم و ناگهان دیدم که از پله‌ها به پایین سقوط کرده است. وقتی دیدم که بچه‌ام بی‌حال است بلافاصله او را به بیمارستان رساندم. از داریوش هیچ اطلاعی ندارم و تنها می‌دانم که در مرتضی‌گرد زندگی می‌کند.

با اعتراف این مادر، تیمی از ماموران پلیس به دستور بازپرس پرونده برای ردیابی و دستگیری مرد آشنا وارد عمل شدند اما موفق به دستگیری مرد شکنجه‌گر نشدند. سرانجام پرونده این کودک‌آزاری با صدور کیفرخواست به شعبه 1142 دادگاه بعثت فرستاده شد.

قاضی کیخا پس از بررسی‌های تخصصی، مادر شیشه‌ای را به خاطر سهل‌انگاری با قرار کفالت روانه زندان کرد اما تلاش پلیس پایتخت برای دستگیری مرد شکنجه‌گر ادامه دارد و کودک شکنجه شده هم در اختیار خانواده پدری‌اش قرار گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
تحلیل ان بی سی نیوز از سفر رئیس جمهور به نیویورک
منافع شهروندی ارجح تر از منافع حزبی
فرزند اعدامی آیت‌الله جنتی که بود؟ + عکس
تصاویر بشار اسد از کودکی تا جوانی
ماجرای هواپیمای مرموز در بیابان‌های قم