زن میانسال كه ابتدا سعى داشت با اظهارات متناقض خود را بى گناه نشان دهد وقتى با سایر متهمان پرونده و مدارك مستند روبه رو شد لب به اعتراف گشود.

 

راز فعالیت هاى زیرزمینى شبكه خرید و فروش نوزادان و همچنین جعل اسناد دولتى، با شكایت مسئولان حراست سازمان ثبت احوال كشور فاش شد.

به گزارش ایران، چندى قبل مسئولان حراست سازمان ثبت احوال كشور با مراجعه به شعبه پنجم بازپرسى دادسراى جنایى تهران خواستار تعقیب قضایى یكى از كارمندان این سازمان به اتهام جعل چندین جلد شناسنامه شدند. بدین ترتیب پرونده براى رسیدگى تخصصى با دستور بازپرس توكلى، در اختیار كارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهى تهران قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقیقات پلیسى پس از بررسى پرونده كیوان - 40 ساله - دریافتند او از حدود سه سال قبل صدور شناسنامه هاى جعلى براى چند نوزاد را آغاز كرده است. آنها پس از جمع آورى اطلاعات و دست یافتن به اسناد و مدارك لازم، بلافاصله با دستور قضایى، كیوان را دستگیر كردند.

وى پس از انتقال به اداره آگاهى در بازجویى ها ضمن اعتراف به جرم خود گفت: «سه سال قبل از طریق یكى از آشنایان با یك ماما آشنا شدم كه در تهران دو مطب داشت. او وقتى فهمید كارمند سازمان ثبت احوال هستم پیشنهاد همكارى خوبى داد و گفت: برخى خانواده ها كه بچه دار نمى شوند پس از خرید نوزادان از پدر و مادر آنها، نیازمند دریافت شناسنامه قانونى براى بچه ها هستند. بنابراین از من خواست در مقابل دریافت یك تا سه میلیون تومان براى هر یك از نوزادان، شناسنامه تهیه كنم. بدین ترتیب فعالیت و همكارى من با این زن كه سركرده یك شبكه خرید و فروش نوزادان بود آغاز شد. تاكنون نیز ۲۷ جلد شناسنامه براى نوزادانى كه همگى دختر بوده اند صادر كرده ام.»

كارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند زن میانسالى - كارمند یكى از بیمارستان هاى تهران - نیز با این شبكه همكارى دارد. این زن پس از شناسایى خانواده هاى متقاضى فروش نوزادان آنها را به سركرده شبكه معرفى و مقدمات تجارت كثیف را فراهم مى كرد. بدین ترتیب مرجان نیز شناسایى و دستگیر شد.

وى پس از انتقال به شعبه پنجم بازپرسى دادسراى جنایى تهران گفت: «من فقط به خاطر رضاى خدا و خوشحالى خانواده ها این كار را مى كردم. به همین خاطر پس از شناسایى زوج هایى كه وضعیت مالى مناسبى نداشته و فرزندان زیادى هم داشتند، آنها را به پرى ـ سركرده شبكه ـ معرفى مى كردم. او نیز مقدمات آشنایى خانواده ها ـ خریداران و فروشندگان ـ را فراهم مى كرد. در صورت توافق مقدمات بسترى شدن مادر باردار و تهیه گواهى ولادت و سایر مدارك لازم را فراهم كرده و سپس مدارك به همراه نوزاد تحویل خانواده خریدار مى شد.» با اعتراف هاى مرجان، كارآگاهان تلاش براى دستگیرى پرى ـ ماما ـ را آغاز كردند و سرانجام پس از دو ماه تلاش شبانه روزى و جمع آورى مدارك قانونى، وى را صبح شنبه به دام انداختند.

زن میانسال كه ابتدا سعى داشت با اظهارات متناقض خود را بى گناه نشان دهد وقتى با سایر متهمان پرونده و مدارك مستند روبه رو شد لب به اعتراف گشود.

متهم گفت: این كار را فقط با نیت خیر و كمك به خانواده ها انجام مى دادم. هیچ پولى هم در این رابطه دریافت نكرده ام. بازپرس توكلى در این باره به خبرنگار ما گفت: تاكنون ۲۷ خانواده شناسایى شده و برخى از نوزادان فروخته شده ۲ تا ۳ ساله هستند. تحقیقات نشان مى دهد تمام این خانواده ها در مقابل پرداخت مبالغى بین یك تا چهار میلیون تومان نوزادان را خریده اند.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news