اعضای یك باند كه با خودروی تویوتا پرادو كیف قاپی می‌كردند پس از 7 ماه دستگیر شدند.

به گزارش فارس، عصر روز 26 اردیبهشت سال‌جاری مرد جوانی با مراجعه به مأموران كلانتری 137 نصر مأموران را از وقوع یك فقره كیف‌قاپی با خبر كرد.
این مرد جوان مدعی شد هنگامی كه قصد عبور از یك خیابان را داشته است یك خودروی زانتیا به وی نزدیك شده و كیف دستی وی را كه حاوی 2 میلیون 700 هزار تومان پول نقد بوده است را به سرقت برده‌اند.
تحقیقات در خصوص این پرونده آغاز شد تا اینكه مشخص شد تعداد زیادی از این‌گونه سرقت‌ها به مأموران پلیس آگاهی گزارش شده است اما در موارد مختلف سارقان با استفاده از اتومبیل‌های گوناگون دست به ارتكاب سرقت زده‌اند.
تحقیقات ادامه یافت تا اینكه در تاریخ 15 آبان سال‌جاری مأموران كلانتری 134 شهرك غرب به یك خودروی پرادو و سرنشین آن مشكوك شده و وی را دستگیر كردند.
مأموران با دستگیری این فرد به نام مهدی 35 ساله و بازجویی از وی دریافتند این فرد یكی از اعضای باند كیف‌قاپی با خودرو در سطح شهر تهران است.
تحقیقات از مهدی ادامه یافت تا اینكه مشخص شد وی به همراه 9 همدست خود با سرقت 9 خودروی مدل بالا از جمله زانتیا، پژو 405، پراید نقره‌ای و مشكی و همچنین یك خودروی تویوتا پرادو اقدام به كیف‌قاپی كرده‌اند.
مهدی در تحقیقات مدعی شد معمولاً در گروه‌های 2 تا 4 نفره سوار بر خودرو شده و سپس به سوژه مورد نظر نزدیك شده و كیف و اموال همراه وی را به سرقت برده‌اند.
اعضای این باند با راهنمایی‌های مهدی دستگیر شده‌ و همگی به ارتكاب سرقت و كیف‌قاپی اعتراف كردند.

دزدان در خصوص نحوه سرقت خودرو‌ها مدعی شدند با نشستن درون خودرو‌های به عنوان سرنشین اقدام به تهدید و ضرب و شتم راننده كرده و سپس خودرو را به سرقت برده‌اند.
اعضای این باند تاكنون به بیش از 70 فقره سرقت اعتراف كرده كه تاكنون تنها بخشی از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه كرده‌اند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news