پرونده باند 20 نفره كه پس از هك رمز كاربری سایت راهور ناجا، تخلفات 14 هزار راننده را از این سیستم حذف و دو میلیارد تومان كلاهبرداری كرده بودند، با صدور كیفرخواست، به دادگاه ارسال شد و آنها بزودی محاكمه می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی" خبرگزاری فارس ، بازپرس پسندیده، رئیس شعبه 10 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران با اشاره به صدور كیفرخواست برای اعضای این باند كلاهبردار، اعلام كرد: ماجرای فعالیت این باند، زمستان سال گذشته پس از شكایت پلیس راهور ناجا مبنی بر این‌كه افرادی ناشناس، با دسترسی به سایت اختصاصی راهور ناجا، موفق به حذف جریمه‌های راهنمایی و رانندگی رانندگان متخلف شده‌اند، فاش شد.
به گزارش منابع اینترنتی، پس از این شكایت، پرونده‌ای تشكیل و به مركز پلیس آگاهی تهران ارسال شد. كارآگاهان در ادامه تحقیقات پی‌بردند افراد متخلف ناشناس، پس از دسترسی غیرقانونی به سایت اختصاصی راهور ناجا، تخلفات رانندگی 14 هزار راننده را از این سیستم حذف كرده‌اند.

*ردپای 3 مرد در حذف جریمه راننده‌ها
با به دست آمدن این اطلاعات، كارآگاهان توانستند راننده‌هایی را كه تخلفات آنها از این سایت اختصاصی حذف شده بود، شناسایی كنند و برای ادامه تحقیقات به مركز پلیس انتقال دهند.
با بازجویی از آنها معلوم شد همگی این رانندگان پس از آشنایی با سه‌مرد جوان، مبالغی به آنها پرداخته و آنها یك هفته بعد، برگه خلافی و جریمه‌های راهنمایی و رانندگی آنها را از سیستم پلیس راهور حذف كرده‌اند.
بنابراین، كارآگاهان با اطلاعاتی كه از این رانندگان به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از سه‌متهم فراری پرداختند و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد و سرانجام چندی پیش، مخفیگاه متهمان فراری شناسایی و آنها دستگیر شدند.
با انتقال این متهمان به مركز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و بالاخره اعتراف كردند در قبال دریافت مبالغی از مردی به نام "نیما"، اقدام به كلاهبرداری از مردم كرده‌اند.
بنابراین نیما متهم فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جستجو برای یافتن او آغاز شد تا عاقبت پس از چند هفته تحقیقات پلیسی، این متهم نیز دستگیر شد.
پس از انتقال نیما سركرده باند به مركز پلیس، وی در بازجویی‌ها، راز كلاهبرداری دو میلیارد تومانی را فاش كرد.

*اعتراف به كلاهبرداری 2 میلیارد تومانی
نیما سركرده باند در اعترافاتش گفت: از زمستان سال 86 پس از تشكیل سه باند تصمیم به كلاهبرداری از اداره راهنمایی و رانندگی گرفتیم و با نفوذ به سامانه جرایم رانندگی، اقدام به حذف تخلفات كردیم.
متهم در ادامه گفت: همدستانم با پرسه زدن در اطراف اداره راهنمایی و رانندگی تهران و شهرستان‌های مختلف، رانندگان متخلفی را كه جریمه‌های متعدد رانندگی داشتند یا خلافی خودروی آنها مبالغ كلانی بود، شناسایی می‌كردند و بعد به بهانه كاهش این مبالغ، آنها را فریب می‌دادند و مبلغی معادل نیمی از جریمه یا خلافی رانندگان را دریافت می‌كردند، بعد من و چند نفر از همدستانم، با هك رمز سایت اختصاصی راهور ناجا و دستیابی به این سایت، نام رانندگان متخلف را از فهرست اصلی حذف و برگه‌هایی را به این راننده‌ها ارائه می‌كردیم و از آنها می‌خواستیم از مراكز راهنمایی و رانندگی به بررسی وضعیت جریمه یا خلافی خودروهایشان اقدام كنند و وقتی رانندگان مطمئن می‌شدند كه نامی از آنها به عنوان متخلفان راهنمایی و رانندگی در سیستم پلیس ثبت نشده است، بقیه پول درخواستی‌مان را پرداخت می‌كردند.
متهم افزود: با همدستی 19 نفر تاكنون با كلاهبرداری دو میلیارد تومانی، تخلفات مربوط به 14 هزار راننده را از سیستم راهوار ناجا حذف كرده‌ایم.

*دستگیری اعضای باند یكی پس از دیگری
پس از اعتراف این متهم، دیگر همدستان فراری وی هم در شهرستان‌های مختلف و تهران شناسایی و دستگیر شدند و با انتقال به مركز پلیس و مواجهه حضوری با چهار عضو كلیدی باند، به جرایم خود اعترف كرد.
برای این 20 متهم از سوی بازپرس پسندیده، رئیس شعبه 10 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران، قرار قانونی صادر شد و پس از اخذ آخرین دفاع از سوی بازپرس پسندیده، پرونده اعضای این باند، روز گذشته با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال شد تا بزودی آنها محاكمه شوند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news