سارق سابقه داری که با روش «ربودن» اقدام به سرقت اموال نوجوانان در تهران می کرد دستگیر و از سوی مقامات قضایی دستور انتشار بدون پوشش تصویر این سارق برای شناسایی مالباختگان صادر شد.

موضوع دستگیری این سارق در پی مراجعه نوجوان 13 ساله ای بنام سعید به واحد گشت کلانتری 112 ابوسعید و اعلام به ماموران مبنی بر اینکه فردی در خیابان وحدت اسلامی قصد ربودن وی را داشته اما او موفق به فرار شده دنبال شد.

وی گفت: با توجه به اظهارات این نوجوان ( سعید ) مامورین کلانتری برای انجام تحقیقات به فرد مورد نظر مراجعه اما این شخص با دیدن مأمورین فرار کرد که در تعقیب و گریز توسط ماموران کلانتری 112 ابوسعید دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

bbb.jpg

بر اساس این گزارش پرونده ای با موضوع «تلاش برای آدم ربایی» تشکیل و در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. سعید پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از منزل دایی اش در کوچه شهید حیدری در خیابان وحدت اسلامی به سمت خانه اش می رفت که متهم به بهانه همراه نداشتن عینک از او خواست نوشته روی یکی از زنگ های آیفون ساختمانی را برایش بخواند.

سعید در ادامه اظهارات خود افزود: قصد خواندن نوشته روی زنگ آیفون را داشته که متهم دستانش را بر روی دهان وی گذاشته و قصد داشته که او را با خود ببرد. این نوجوان 13 ساله توانست با گاز گرفتن دست متهم گریخته و پشت خودروهای پارک شده مخفی شود.

وی که در این لحظه متوجه گشت زنی خودرو پلیس می شود خود را به مامورین رسانده و با نشان دادن متهم موضوع را اطلاع می دهد. بر اساس این گزارش متهم به نام بنیامین( 40 ساله ) که سابقه سرقت دارد نیز در اعترافات خود عنوان کرد که با ربودن این نوجوان قصد سرقت از او را داشته است.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: به بهانه درخواست کمک از نوجوانان 12-10 ساله به آنها نزدیک شده و با هدف سرقت پول و دیگر اموال با ارزش همراهشان آنها را می ربود.

سرهنگ کارآگاه «آریا حاجی زاده» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: برای شناسایی دیگر جرایم متهم و شناسایی شاکیان و مالباختگان احتمالی دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی از شاکیان پرونده که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست برای طرح شکایت خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir