اعترافات تکان دهنده یک پزشک درباره فروش نوزاد
یک پزشک که در بازار سیاه نوزادان را می فروخت، دستگیر شد.

یک پزشک که در بازار سیاه خرید و فروش نوزادان فعالیت داشت از سوی پلیس مشهد دستگیر شد.

«سمیرا» 20 ساله است. پدرش 14 سال پشت میله‌های زندان بوده و بتازگی آزاد شده است. زن جوان در بیان قصه تلخ زندگی‌اش گفت: 13 ساله بودم ازدواج کردم. شوهرم معتاد بود و کتکم می‌زد. ما صاحب یک پسر شده بودیم. می‌خواستم به خاطر بچه‌ام زندگی‌ام را حفظ کنم اما فایده‌ای نداشت. شوهرم می‌خواست مرا هم معتاد کند به همین خاطر طلاق گرفتم. سرپرستی پسرم را هم به شوهرم دادم و به خانه پدرم برگشتم. چند سال گذشت. دوباره مرد جوانی از من خواستگاری کرد. من که فقط می‌خواستم هرطوری که شده از زندگی نابسامان پدر و مادرم جدا شوم، بار دیگر ازدواج کردم. یک سال بعد از ازدواج‌مان باردار شدم. زندگی درست و حسابی نداشتیم. بچه‌ام را که به دنیا آوردم اوضاع و احوالم حسابی به هم ریخت.
شوهرم به خاطر یک نزاع خیابانی دستگیر شد و به زندان افتاد.
برایش چهار میلیون تومان دیه بریده بودند. من هم بچه را در بیمارستان گذاشتم چون پولی نداشتم که او را ترخیص کنم و به خانه بیاورم. یکی از دوستان قدیمی‌ام را دیدم. طاهره می‌گفت شخصی را می‌شناسد که پزشک سرشناسی است و نوزاد تو را هم می‌خرد. وی افزود: دوستم ابتدا 500 هزار تومان برایم آورد. 400 هزار تومان برای ترخیص نوزاد به بیمارستان دادیم و 100 هزار تومان نیز برای بچه پوشک و شیر خشک خریدم. بچه را طبق قرار به آن مرد تحویل دادیم. او هم دو میلیون و 500 هزار تومان دیگر به من داد.
دو میلیون تومان از این پول را همراه با دو میلیون تومانی که از مادر شوهرم گرفتم به جای جریمه دیه شوهرم پرداخت کردم و توانستم او را آزاد کنم.
یک هفته از فروش بچه گذاشته بود که یــــک روز بعد از ظهر زنی ناشناس بچه‌ام را آورد و تحویلم داد. خیلی دستپاچه بود و با عجله رفت، بعد از آن من در خانه بودم که مأموران کلانتری شفا آمدند و دستگیرم کردند.
رئیس پلیس مشهد در‌خصوص پرونده فروش نوزاد گفت: در پی تماس جوانی با مرکز پلیسی 110 مبنی بر اینکه مردی اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کند با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات پلیسی آغاز شد.
سرهنگ حجت نیک مرام افزود: بررسی‌های ابتدایی پلیس حاکی از آن بود که مرد 51 ساله پزشک است و به محض اطلاع از اینکه پلیس به کارهای غیر قانونی‌اش پی برده نوزاد 23 روزه پسر را به مادرش تحویل داده است.
وی گفت: جوانی که با مراجعه به این مرد قصد باجگیری از او را داشت و تهدید می‌کرد که از کارهایش خبر دارد وقتی با پاسخ منفی وی روبه‌رو شده بود، در تماس با پلیس او را لو داده بود. رئیس پلیس مشهد اظهار داشت: این پزشک که سابقه کیفری هم دارد همراه جوان باجگیر، مادر نوزاد فروخته شده و زنی جوان که دلال این نوزادفروشی بود، دستگیر شدند.
گفته‌های دلال بازار سیاه نوزادان
طاهره، مادرش ایرانی و پدرش تبعه خارجی است. او یک بار ازدواج کرده و بدون آنکه این ازدواج در دفترخانه‌ای ثبت رسمی شود پس از مدتی طلاق گرفته است.
زن جوان گفت: خریدار نوزاد را از قبل می‌شناختم، اما نمی‌دانستم سابقه‌دار است. یک روز به من گفت یکی از اقوام‌شان بچه‌دار نمی‌شود و اگرکسی را سراغ دارم که بچه‌اش را می‌فروشد می‌توانیم برایش کاری بکنیم و یک پولی هم به او بدهیم. من هم حماقت کردم و... .

 

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : روزنامه ایران