اعترافات مردی که همسرش را آتش زد
مردی که همسرش را به دلیل اختلافات خانوادگی با ضربه چاقو به قتل رسانده و به آتش کشیده است در بازجویی‌های تخصصی پلیس به جرمش اعتراف کرد.

مردی جوان به نام آرش چند روز قبل نزد کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس رفت و خبر داد همسرش به نام مریم مفقود شده است.این مرد گفت: «همسرم برای انجام کارهایش از خانه بیرون رفت و قرار بود دوساعته برگردد، بعد از خروج او از خانه من خوابیدم. وقتی بیدار شدم دیدم هنوز مریم برنگشته است به همین دلیل با تلفن همراهش تماس گرفتم اما خاموش بود. باز هم منتظر ماندم اما فایده‌ای نداشت به همین دلیل با خانواده همسرم تماس گرفتم و موضوع را به آنها اطلاع دادم، چون احتمال می‌دادم مریم به خانه‌شان رفته یا خبری داده باشد اما والدین مریم نیز از او بی‌اطلاع بودند. درنهایت تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع بدهم».

کارآگاهان بعد از تشکیل پرونده تلاش خود را برای یافتن ردی از زن جوان آغاز کردند اما این جست‌وجوها در روز اول بی‌فایده بود تا اینکه روز بعد مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ از کشف جنازه زنی جوان خبر داد. جسد در زمین‌های اطراف شهر رها شده بود و وقتی مأموران به محل اعلام‌شده رفتند مشاهده کردند این زن به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت او را به آتش کشیده‌اند.

شواهد اولیه نشان می‌داد این زن قربانی سرقت شده است زیرا هیچ‌یک از وسایلش همراهش نبود. از سوی دیگر آثار موجود در صحنه جرم بر این دلالت می‌کرد که قتل در مکانی دیگر به‌وقوع پیوسته و سپس جسد را برای ازبین‌بردن مدارک به آنجا منتقل کرده‌اند. جنازه زن ناشناس در حالی به پزشکی‌قانونی منتقل شد که مشخصات ظاهری او شبیه به مریم بود؛ به همین دلیل از آرش خواسته شد به سردخانه برود و جسد را ببیند. این مرد بعد از رؤیت پیکر بی‌جان و سوخته زن تأیید کرد مقتول همسرش است.

او در این مرحله از تحقیقات گفت: «نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای این بلا را سر همسرم آورده است؛ او با شخص خاصی دشمنی نداشت و نمی‌توانم کسی را به‌عنوان مظنون معرفی کنم».

متخصصان پزشکی‌قانونی بعد از انجام آزمایش‌های لازم اعلام کردند این زن بر اثر خونریزی شدید ناشی از اصابت جسم تیز به رگ گردنش فوت شده است. افسران جنایی در گام بعدی به پرس‌وجو از والدین مریم پرداختند و فهمیدند این زن با شوهرش اختلافاتی داشت به همین دلیل آرش در مظان قرار گرفت و بازجویی‌ها از او ادامه پیدا کرد تا اینکه بالاخره وی مسئولیت قتل همسرش را پذیرفت.

متهم در اعترافاتش گفت: «من و مریم از مدت‌ها قبل سر مسائل مختلف با هم اختلاف داشتیم و مرتب دعوا می‌کردیم. درگیری‌های ما روزبه‌روز بیشتر می‌شد تا اینکه روز حادثه باز هم طبق معمول کار به مشاجره کشید. من حین دعوا در‌حالی‌که به‌شدت عصبانی شده بودم کنترل خودم را از دست دادم و با چاقو ضربه‌ای را به ‌گردن همسرم وارد کردم. ناگهان خون فواره زد و مریم روی زمین افتاد. بعد از این اتفاق کمی نفت روی جسد ریختم و آن را به آتش کشیدم. سپس جنازه را از خانه بیرون بردم تا آثار جرم را پاک کنم. بعد از اینکه همه کارها را انجام دادم به این منظور که پلیس به من ظنین نشود ادعا کردم همسرم برای کاری از خانه بیرون رفته و مفقود شده است».

بنابر این گزارش متهم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و به‌زودی صحنه جنایت را بازسازی خواهد کرد.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه شرق