چند روز مانده به مراسم خواستگاری، مرد جوان با من تماس گرفت و مدعی شد که دچار مشکلات مالی شده و نمی تواند به خواستگاری ام بیاید و باید مدتی منتظر بمانم تا شرایط کاری اش بهتر شود .

هفته گذشته دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان البرز از مردی به اتهام سرقت پول هایش شکایت کرد و گفت: در یک وبلاگ دوست یابی با پسر جوانی آشنا شدم که خودش را مهندس معرفی کرد. در ادامه او به من ابراز علاقه کرد و مدعی شد قصد ازدواج با من را دارد و بزودی به خواستگاری ام می آید. او برای جلب اعتمادم خواست با مادرش تلفنی حرف بزنم و ارتباط دوستانه ای میان من و مادر شوهر آینده ام شکل گرفت.

وی ادامه داد: چند روز مانده به مراسم خواستگاری، مرد جوان با من تماس گرفت و مدعی شد که دچار مشکلات مالی شده و نمی تواند به خواستگاری ام بیاید و باید مدتی منتظر بمانم تا شرایط کاری اش بهتر شود . با توجه به علاقه ای که میان ما شکل گرفته بود ، تصمیم گرفتم به وی کمک کنم بنابراین طلاهایم را که 20 میلیون تومان ارزش داشت، فروختم و پول آن را به وی دادم تا او بتواند مقدمات خواستگاری را فراهم کند. اما بعد از آخرین ملاقاتمان او گوشی تلفن همراهش را خاموش کرد و ناپدید شد. با فرار وی متوجه شدم او و مادرش کلاهبردار بوده و فریبم داده اند.

همزمان با شروع تحقیقات و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، دو روز پیش ماموران به سرنخ هایی از هویت وی دست یافته و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس فتای استان البرز بازجویی شد و اعتراف کرد: با تشکیل وبلاگ های دوست یابی و استفاده از فضای مجازی واتس آپ و وایبر دختران جوان را فریب داده و با همدستی مادرم که تلفنی با دختران جوان حرف می زد و اعتمادشان را جلب می کرد، دست به کلاهبرداری از دختران جوان می زدیم.

سرهنگ یزدان نیکنام، رئیس پلس فتای استان البرز در این باره به جام جم گفت: با اعتراف متهم، مادرش هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. او نیز به همدستی با پسرش اعتراف کرد. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع :jamejamonline.ir