نجات معجزه‌ آسای اعضای یک خانواده از مرگ
یك خانواده ٤ نفره از برخورد با یك دستگاه بنز کمپرسی، جان سالم به در بردند.

اعضای یك خانواده ٤ نفری كه برای سفری چندروزه عازم كرج بودند، فكرش را هم نمی‌كردند كه در یك چشم به هم زدن خودشان را در یك قدمی مرگ ببینند. یك لحظه غفلت كافی بود تا خودروی آنها به مشتی آهن‌پاره تبدیل شود.ساعت ١٢ ظهر جمعه یك خودروی پژو ٤٠٥ خاكستری در باند جنوبی آزادراه قزوین- كرج در حوالی آبیك پس از انحراف به سمت راست با برخورد با یك دستگاه بنز کمپرسی در منتهی‌الیه سمت راست جاده متوقف شد.  بلافاصله پس از بروز این حادثه خودروهای عبوری كه از نزدیك شاهد این حادثه هولناك بودند، برای كمك و نجات سرنشینان پژو وارد عمل شدند. راننده خودرو با سر و صورتی زخمی از مردم درخواست كمك می‌كرد.

وضعیت خودروی پژو به نحوی بود كه به دلیل شدت برخورد بخش قابل توجهی از بدنه آن از بین رفته بود و فشار خاور سقف آن را له كرده بود. صدای درخواست‌های مكرر پدر برای نجات فرزندانش در كنار گریه و ناله‌های مادر باعث شد تا شاهدان حادثه ابتدا برای خارج كردن دو كودك گرفتار در صندلی عقب وارد عمل شوند.

در خودرو به دلیل شدت برخورد باز نمی‌شد. به همین دلیل ابتدا پسر كوچك این خانواده با كمك مردم از پنجره عقب به خارج از خودرو منتقل شد، سپس با خم كردن در و جدا كردن آن دومین فرزند این خانواده نیز از میان آهن‌پاره‌ها خارج شد. راننده نیز با كمك مردم و بریدن كمربند ایمنی توانست از خودروخارج شود. مادر خانواده كه در صندلی جلوی خودرو گیر افتاده بود، همچنان نگران حال فرزندانش بود. شاهدان با آرام كردن مادر سعی می‌كردند به نحوی او را از خودرو خارج كنند و در نهایت مادر نیز به كمك مردم توانست از میان آهن و شیشه خارج شود.

پس از خارج شدن تمامی اعضای این خانواده كه به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافته بودند، اورژانس جاده‌ای به محل حادثه رسید كه پس از بررسی‌های اولیه پدر به همراه پسر بزرگ این خانواده را به ‌دلیل پارگی دست و شكستگی سر بلافاصله به مراكز درمانی منتقل كرد.

البته بنا به گفته مسئولان اورژانس جاده‌ای، خوشبختانه حال هیچ‌كدام از آنها وخیم نبود. همچنین پلیس راه پس از حضور در محل حادثه، عملكرد و حضور به موقع مردم و سرعت مطمئن و هوشیاری راننده بنز کمپرسی را دو عامل مهم در كاهش خسارت این تصادف هولناك عنوان كرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه شهروند