به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد قنبری عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های غرب کشور با اشاره به حادثه رخ داده در جریان گروگان گیری طلافروش ازنایی اظهار داشت: این حادثه حدود ۱۰ روز پیش رخ داد.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه طلافروش ازنایی ساعت حوالی ۲۱ شب بعد از تعطیلی مغازه در حالی که قصد مراجعه به منزل را داشته توسط سه نفر ناشناس ربوده و به گروگان گرفته می شود.

سردار قنبری افزود: بعد از گرگانگیری، افراد ناشناس در تماس با خانواده طلافروش درخواست مقداری طلا برای آزادی طلافروش می کنند.

فرمانده انتظامی استان لرستان یادآور شد: در این راستا به محض اعلام موضوع به پلیس یک تیم عملیاتی بلافاصه به محل اعزام شد تا نسبت به بررسی حادثه اقدام کند.

سردار قنبری با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی از مرکز استان با فرماندهی رئیس پلیس آگاهی استان برای انجام اقدامات لازم یادآور شد: در این راستا محل اختفای گروگانگیرها مشخص و در یک کریدور بین دورود و ازنا نسبت به محاصره آنها به صورت محسوس و نامحسوس اقدام شد.

وی تصریح کرد: گروگان گیرها که ساعت دو نیمه شب حلقه محاصره را بر خود تنگ دیدند فرد را دست و پا بسته رها کرده و قصد فرار داشتند که دو نفر آنها در جریان عملیات پلیس دستگیر شدند.

سردار قنبری با بیان اینکه گروگانگیر سوم نیز روز بعد از حادثه دستگیر شد گفت: این افراد در اعترافات خود اعلام کرده که از چند روز قبل قصد سرقت از طلافروشی را داشتند که به خاطر حضور نیروی انتظامی موفق به این کار نشدند.

وی با بیان اینکه طلافروش ربوده شده ساعت دو نیمه شب از چنگ گروگان گیرها آزاد شد افزود: گروگان گیرها در مدت زمان پنج ساعت انجام عملیات به طور مستمر در رصد پلیس بودند و پلیس برای حفظ جان گروگان در این مدت با نهایت دقت و ظرافت عمل کرد.

سردار قنبری یادآور شد: از سه نفر گروگان گیر یک نفر اهل شهرستان ازنا و دو نفر دیگر اهل خارج از استان بودند ولی این سه نفر با همدیگر قرابت و آشنایی داشتند.