به گزارش خبرنگار مهر، تعداد ۳ شرور سابقه دار مقارن ساعت 9 صبح چهارشنبه به نام های «س-ک»، «ر-م» و «هـ- ح» به اتهام مشارکت در سرقت های مسلحانه متعدد و همچنین مشارکت در آدم ربایی، نگهداری سلاح و مهمات در ملاء عام و در محل ارتکاب به جرم به دار مجازات آویخته شدند.

در همین رابطه دادستان عمومی و انقلاب مشهد در حاشیه این مراسم با اشاره به سیاست های اصولی دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خاص و خشن و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد شرور گفت: دادگستری استان و دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در برخورد با افراد شرور و قانون شکن هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد.

غلامعلی صادقی با اشاره به اجرای حکم علنی این افراد شرور گفت: اجرای این حکم در عمل به آیات شریفه قرآن کریم و احکام نورانی اسلامی و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد جدی و محکم با محاربان و برهم زنندگان امنیت مردم صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: نظر به اینکه محکومان فوق الذکر در ارتکاب اعمال مجرمانه خود و در طی انجام سرقت های مسلحانه در سطح شهر و تیراندازی با سلاح گرم موجب ورود صدمات و جراحات جدی به مردم شده بودند افزود: یکی از سرقتهای مسلحانه توسط این اشرار متاسفانه منجر به قتل یکی از شهروندان به نام مرحوم محمد ثنایی شد که اولیای دم ایشان و سایر همشهریان از دستگاه قضایی تقاضای اجرای علنی احکام اعدام مجرمان را داشتند.

وی ادامه داد: به همین جهت امروز صبح در محل قتل مرحوم محمد ثنایی طبق دادنامه صادره از سوی شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد که طی آن افراد نام برده شده به اتهام محاربه از طریق انجام سرقتهای مسلحانه متعدد منجر به قتل، ناامنی در محیط و موجب سلب امنیت عمومی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده بودند به مواد ۴۲-۱۸۳-۱۸۵-۱۹۰ و ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ اعدام شدند.

وی بیان کرد: حکم صادره توسط شعبه چهل و دوم دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و پس ازطی تشریفات قانونی امروز به مرحله اجرا گذاشته شد.

صادقی ضمن تقدیر و تشکر از هوشیاری مردم مشهد از تلاش های خالصانه نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و تأمین امنیت پایدار بیان کرد: مبارزه قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه با جدیت ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرای قاطعانه حدود الهی توسط خدمتگزاران مردم در دستگاه قضایی موجب رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر (عج)، پیشگیری از وقوع جرم و عبرت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مردم و همچنین ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان و در نهایت رضایتمندی شهروندان شود.