به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری صبح چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس جدید راهور ناجا اظهار داشت: امروزه خدمت در نیروی انتظامی به خاطر اینکه خدمت به مردم شریف کشورمان است، عبادت محسوب می شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند دارای اجر و پاداش معنوی است.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای پلیس راهور در جاده ها افزود: خدمتی که شما عزیزان در جاده‌ها، شهرها و کوهستان‌ها انجام می دهید، چون نیت شما الهی است، ذکر و عبادت است.

اشتری ادامه داد: خدا را شاکریم که در این لباس مقدس، خدمتگزار بی‌منت برای مردم هستیم و امیدواریم این خدمات جزو عبادت های ما و ذخیره ای برای دنیا و آخرت ما باشد.

فرمانده ناجا در ادامه پلیس راهنمایی و رانندگی را یکی از حساس‌ترین پلیس‌های تخصصی در ناجا معرفی کرد و گفت: ما پلیس های تخصصی متعددی در ناجا داریم، اما مردمی‌ترین، اجتماعی‌ترین و شاید پرمشغله‌ترین پلیس کشور، پلیس راهور است.

وی به تعامل پویا و مستمر پلیس راهور با شهروندان اشاره و اضافه کرد: یکی از جاهایی که بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارد، راهور است؛ چراکه مأموران آن در شهرها و جاده ها به فعالیت می‌پردازند.

اشتری نماد قانونگذاری، نظم و انضباط را پلیس راهور عنوان کرد و ادامه داد: هر چقدر بتوانیم پلیس راهور را تقویت کنیم، در واقع توانستیم ناجا را معرفی کرده و اعتماد مردم را کسب کنیم.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه بالاترین سرمایه ناجا، اعتمادی است که مردم به آن دارند، تصریح کرد: باید بتوانیم همدلی و هماهنگی را در سازمان های مختلف نهادینه کنیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه نباید اتکای ما تنها بر نیروی انسانی باشد، خاطر نشان کرد: هر چند ارتقاء سطح کیفی نیروهای انسانی در پلیس جزء اولویت های ما است، اما استفاده از فناوری و تکنولوژی برای تقویت سامانه های الکترونیکی نیز در دستور کار قرار دارد.

سردار اشتری با اعلام اینکه خوشبختانه هر سال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش میزان مسافرت ها هستیم، تصریح کرد: باید فعالیت ها و خدمات خودمان را به سطحی برسانیم که با افزایش مسافرت ها شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای باشیم.

فرمانده ناجا اضافه کرد: تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی از اولویت ها و دغدغه های ما در پلیس راهنمایی و رانندگی است و امیدواریم همکاری مجلس را در به‌روزرسانی این قوانین شاهد باشیم؛ چراکه قوانینی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، مختص ۴۰ سال قبل است.

وی با تشکر از خدمات ۶ ساله سردار مومنی در پلیس راهور، سردار مهری را به‌عنوان جانشین وی معرفی کرد.

سردار اشتری در ادامه افزود: امروز هدف ما جریمه کردن و افزایش برگه های جریمه نیست. هدف ما این است که مردم و خانواده ها آسایش و آرامش داشته باند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اجرای قانون باید همکاران ما با قاطعیت عمل کرده و عدالت و رأفت را بکار گیرند، افزود: ارتباط پلیس با مردم، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه و همچنین ارتقاء منزلت پلیس راهور در نزد مردم و ارتقاء فرهنگ ترافیک از جمله دستاوردهای مثبتی است که بدست آوردن آن مرهون تلاش های سردار مومنی در دوران تصدی‌گری و ریاست پلیس راهور بود.

وی به کاهش میزان تلفات جاده ای نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ شاهد کاهش ۷ درصدی تلفات جاده ای بودیم و بنده امیدوارم این روند کاهش همچنان ادامه داشته باشد؛ چراکه مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مدیران ناجا فرمودند آمار تصادفات کم شده، ما قبول دارم، اما من به کشته شدن یک نفر هم راضی نیستم.

سردار اشتری با اعلام اینکه سخنان مقام معظم رهبری برای ماموران پلیس یک راهبرد و سیاست در اجرای کار است، توضیح داد: حضرت آقا به عنوان پدر معنوی کشور حاضر نیستند که یک نفر کشته شود و ما باید این موضوع را هدف و سرلوحه کار خود قرار دهیم تا کشته ای نداشته باشیم.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه در حوزه تصادفات یک بخشی انسانی است و بخش های دیگر به خودرو و جاده بستگی دارد، افزود: همه ما باید با هم همکاری کنیم تا نظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

سردار اشتری در ادامه با اعلام اینکه اجرای قانون و نظم امنیت در حوزه ترافیک بر عهده پلیس راهور است، خطاب به افسران راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: برخورد مناسب نشانه شخصیت ما است و باید اخلاق مداری را سرلوحه کار راهور بدانیم. حتما توصیه من این است که این روحیه خوب اخلاق مداری را تقویت کنیم البته هر کسی که خلاف قانون عمل کرد، طبق قانون با آن فرد برخورد شود، اما احترام فرد متخلف باید سر جای خودش قرار گیرد.