علی مردانلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه در یک ماه اخیر دو نفر در کانال‌های آبرسانی شهر آب‌پخش جان خود را از دست داده‌اند و نیاز است که فکری اساسی به حال این موضوع شود.

وی ادامه داد: یکی از جوانان اهل روستای درودگاه که امروز برای شنا به کانال‌های آبرسانی نخیلات آب‌پخش آمده بود، به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق شد و جان خود را از دست داد.

بخشدار آب‌پخش ادامه داد: ستاد مدیریت بحران استان بوشهر برای یافتن جسد این جوان وارد عمل شد و پس از ساعت‌ها تلاش، جسد این جوان پیدا شد.

وی با اشاره به همکاری نیروهای هلال احمر، اضافه کرد: با تلاش‌ها و جستجوی غواصان نیروی دریایی در کانال‌های آبرسانی، جسد این جوان پیدا شد. این دومین حادثه طی کمتر از یک ماه اخیر است.

مردانلو خواستار نظارت بیشتر خانواده‌ها بر فرزندان برای شنا در آب‌های آزاد شد و افزود: باید آموزش‌های لازم برای شنا به جوانان ارائه شود و جوانان هم از شنا در کانال‌های آبرسانی جدا خودداری کنند.

وی گفت: عمق برخی از کانال‌های آبیاری در آب‌پخش حدود سه متر است که آب هم سرعت بسیار زیادی دارد و باید اقدامات پیشگیرانه برای شنا در این آب‌ها صورت بگیرد.