به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه در سه روز پایانی اردیبهشت، گفت: شناسایی نقاط آلوده، کنترل مجرمان سابقه دار و جمع آوری اطلاعات مراحل مختلف اجرای این طرح بود.

وی با اشاره به دستگیری شش سارق سابقه دار در اجرای طرح مبارزه با سارقان در این مدت، افزود: چهار دستگاه خودرو و ۱۶ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از این افراد کشف و تلاش برای شناسایی مالکان این وسایل نقلیه سرقتی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر استمرار طرح های مقابله ای و منسجم در برخورد با مجرمان، از شهروندان خواست اصول ایمنی را در مورد وسایل نقلیه خود رعایت کنند.

قاضی قلابی که با چک جعلی خرید می کرد در شاهرود دستگیر شد

سردار میرزایی همچنین از شناسایی و دستگیری قاضی قلابی شاهرود که با چک جعلی خرید می کرد، خبر داد و گفت: یک فروشنده تلفن همراه با مراجعه به پلیس آگاهی شاهرود، از فردی که خود را قاضی معرفی کرده و چک جعلی به وی داده است شاکی شد.

وی با اشاره به بررسی دوربین های مداربسته این فروشگاه، افزود: در این بررسی ها، خودروی متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی شماره پلاک آن به پلیس آگاهی سراسر کشور ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه متهم با خودروی خود پس از چند روز در استان قزوین دستگیر شد، اضافه کرد: متهم در بازجویی در شاهرود به سه مورد خرید لوازم الکترونیکی و خانگی با چک جعلی تحت عنوان قاضی اعتراف کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ۱۳ فقره سابقه کیفری در سوابق متهم به ثبت رسیده است و احتمال جرایم مشابه این متهم در استانهای دیگر نیز وجود دارد.

وی به صاحبان صنوف توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، در صورت برخورد با هر فردی که خود را منتسب به عناوین مختلف شغلی و مسئولیتی می کند، کارت شناسایی و هویتی بخواهید.

۲۹ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در شاهرود کشف شد

حراست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه شاهرود نیز اعلام کرد: با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان در روز چهارشنبه هفته جاری، ۲۹ هزار لیتر نفت سفید قاچاق از یک دستگاه نفتکش عبوری کشف و ضبط شد.

این محموله که در یکی از شهرهای خراسان شمالی به مقصد تهران بارگیری شده بود، در پاسگاه شهید نوری شاهرود مورد بازرسی قرار گرفت و فراورده فاقد بارنامه مخصوص شرکت ملی نفت بود.

پس از هماهنگی نفتکش به انبار نفت منطقه شاهرود هدایت و بعد از آزمایش کنترل کیفیت فراورده تخلیه و راننده برای طی مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

در پاسگاه شهید نوری شاهرود به عنوان یکی از گلوگاه های مهم ایست و بازرسی استان سمنان خودروهای عبوری از نظر کالا و سوخت قاچاق مورد بازرسی قرار می گیرند.

از ابتدای سالجاری تاکنون بر اساس گزارش های ارسالی به رسانه ها حدود ۱۰۰هزار لیتر انواع فراورده های سوختی قاچاق در پاسگاه شهید نوری شاهرود کشف و ضبط شد.