به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره جوان سرباز گفت: انقلاب اسلامی سربازی و سرباز را متحول کرده است.
هشت سال دفاع مقدس همراه با معنویت را می توان نمونه ای از صبر و استقامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرد.

وی گفت: نیروهای نظامی آمریکایی که در عراق جنگیدند پس از بازگشت به آمریکا قریب به ۲۰ درصدشان یا خودکشی کردند یا اقدام به خودکشی، در حالیکه همه امکانات و تجهیزات نظامی را به همراه داشتند و حتی در نوشته ها و خاطرات خود نیز وجود همه نوع امکانات را اعلام کرده بودند.

گلزاری در ادامه با اعلام اینکه امروز جوانان ایرانی پاک ترین، مقاوم ترین و باهوش ترین جوانان دنیا هستند، افزود: اکنون پس از گذشت ۳۰ سال که در حوزه های علمی و عملی با جوانان سر و کار دارم و مشکلات آنها را می دانم به این نتیجه رسیده ام که اگر جوان ایرانی دچار آسیب نیز شود، این آسیب عمیق نیست و می توان با راهکارهای مختلف آنان را از آسیب خارج کرد.

وی گفت: رهبری همواره بر شان و منزلت سربازی تاکید کرده اند، ولی متاسفانه امروز برخی جوانان از زیر بار سربازی شانه خالی می کنند و به سربازی نمی روند یا تلاش می کنند از آن معاف شوند، در حالیکه دوره سربازی یک دوره سازندگی و یک دوره معنوی است.

گلزاری در ادامه با اشاره به اینکه به عنوان کارشناس معتقدم در بسیاری از موارد که جوانان به علت نحوه تربیت نامناسب در خانواده و مدرسه نازپرورده بار آمده اند، می شود در دوره سربازی مشکلات تربیتی آنان را برطرف کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: چندی پیش در مصاحبه ای از من سئوال شد که پس از انتخاب این جوانان و سربازان نمونه چه اتفاقی برای آنها می افتد، من پاسخ دادم که خیلی تعهد نداریم که این فرد را تا ۴۰ سالگی حمایت کنیم، چرا که خود این افراد این توانایی را دارند که راه پیش روی خود را باز کنند و اکنون اعلام آمادگی می کنم که در کنار نیروهای مسلح بنشینیم و درباره استفاده به جا از منتخبان این جشنواره در داخل کشور همکاری کنیم.