به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله ملکی ظهر شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، افزود: در پنج عملیات پلیس طی هفته گذشته، هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شد و در این ارتباط هم شش نفر بازداشت شدند.

وی با اشاره به عملیاتی دیگر که منجر به کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق شده است، اظهار داشت: ماموران پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا در تحقیقات جامع از جابجایی محموله های قاچاق به وسیله خودروهای سواری توسط اعضای یک شبکه مطلع شدند و پیگیری موضوع و متوقف کردن خودروهای حامل کالای قاچاق را در دستور کار قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: سرانجام در اجرای طرح سه روزه که در استان انجام شد، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی موفق شدند خودروهای مورد نظر را شناسایی و در یکی از محورهای مواصلاتی اراک متوقف کنند و در این عملیات هفت دستگاه خودرو سواری مربوط به قاچاقچیان متوقف شد و کالای قاچاق شامل انواع لوازم آشپزخانه، عینک، پوشاک و سیگار به ارزش پنج میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

به گفته وی این محموله های قاچاق از شهرهای جنوب به مقصد تهران بارگیری شده بود.

ملکی اظهار داشت: در این طرح سه روزه و در عملیاتی دیگر نیز دو دستگاه خودروی کامیون با محموله هایی شامل انواع نوشیدنی به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال متوقف و در این رابطه دو نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به شش عملیات دیگر پلیس گفت: در این عملیات شش قاچاقچی کالا و ارز دستگیر شدند و هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال کالای قاچاق از آنها کشف و ضبط شد و ۱۳ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

گفتنی است ملکی افراد دستگیر شده در ارتباط با کالای قاچاق را در مدت دو ماه گذشته ۱۴۲ نفر و خودروهای توقیف شده در این ارتباط را نیز ۸۹ خودرو اعلام کرد.