به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین چناریان ظهر شنبه در نشست مسئولان قضایی، اجرایی و نظامی استان کرمان با مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور اظهار داشت: ۱۱ درصد از راه های کشور با بیش از ۲۵ هزار کیلومتر راه به استان کرمان اختصاص دارد.

وی نقاط حادثه خیز استان کرمان را سه برابر کل کشور دانست و افزود: استان کرمان به دلیل وجود راه ها و نقاط حادثه خیز از نظر سوانح رانندگی و تلفات آن رتبه بالایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروی انتظامی آمار کشته شده ها از ۲۸ هزار کشته به کمتر از ۱۷ هزار در سال ۹۳ رسیده است، گفت: نیروی انتظامی به نسبت توان، نیرو و امکاناتی که در اختیار دارد در زمینه فرهنگسازی برای پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی تلاش های خوبی را انجام داده است و از سال ۸۹ تاکنون ۹۶۰ نفر کاهش تلفات در استان کرمان داشته ایم.

وی ابراز داشت: دوربین های کنترل و نظارت تصویری یکی از راه های موثر در حوزه پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی است؛ چرا که با نصب این دوربین ها می توان در بازه زمانی کوتاه شاهد کاهش ۵۰ درصدی این تلفات باشیم.

وی افزود: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۲ هزار نفر بوده است و نکته مهم این است که در مکان‌هایی که از کنترل الکترونیکی استفاده شده، تعداد کشته‌ها به صفر رسیده است.