علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امدادرسانی برای انتقال مصدومان حادثه سقوط اتوبوس در جاده کندوان به پایان رسیده است گفت: همچنین مسافری که احتمال می رفت مفقود شده، در اتوبوس دیگری حضور داشت.

احمدی درباره وضعیت مصدومان حادثه سقوط اتوبوس نیز گفت: ۱۶ مصدوم این حادثه به بیمارستانهای نوشهر و چالوس اعزام شدند و نیازی به انتقال آنان برای درمان به بیمارستانهای خارج از استان نیست.

معاینه متوفیان حادثه سقوط اتوبوس به دره جاده کندوان

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز گفت: معاینه ظاهری و اولیه ۲۳فوتی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کاروان گردشگران عراقی توسط همکاران پزشکی قانونی شهرستان نوشهر و چالوس بر اساس کدبندی جهت شناسایی متوفیان انجام گرفت.

عباسی، با اشاره به معاینه تعداد ۱۵ زن و هشت مرد کشته شده این حادثه افزود: تعیین هویت اجساد و علت فوت قربانیان، جستجوی مدارك احتمالی جهت تعیین علت حادثه مانند بررسی الكل در نمونه خون راننده از مهمترین وظایف تخصصی پزشكی قانونی در حوادث جمعی است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح كرد: برای انجام صحیح و اصولی تشخیص هویت اجساد باید بر اساس یك پروتكل خاص و گام به گام عمل کرد تا ضمن جلوگیری از اشتباه، پزشكی قانونی را به هدف اصلی یعنی تشخیص هویت یك جسد نزدیك‌تر كند.

به گزارش مهر، حدود ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بعداز ظهر روز سه شنبه یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران عراقی که از نجف اشرف به قصد زیارت مشهد مقدس حرکت کرده بود و قصد داشت در بازگشت از طریق تهران به شمال ایران و سپس قم و در نهایت به نجف اشرف بازگردد به دره ای در منطقه سیاه بیشه جاده چالوس سقوط کرد که بر اثر این حادثه بر اساس اعلام پزشکی قانونی ۲۳ تن از سرنشینان این اتوبوس کشته شدند.