به گزارش خبرنگار مهر، حسین علیزاده بعد از ظهر امروز که با گذشت حدود یکسال از وقوع حادثه اسیدپاشی حاضر به پاسخگویی به سوال خبرنگاران در خصوص پرونده اسیدپاشی اصفهان شد با بیان اینکه در حال حاضر وکالت سه نفر از قربانیان حادثه اسیدپاشی در اصفهان را بر عهده دارد، اظهار داشت: در حال حاضر وکالت خانم‌ها «سمیه مثماریان»، «مینا آزاده» و «مرضیه ابراهیمی» که...

وی با بیان اینکه اولین اسیدپاشی سال گذشته در اصفهان در 15 شهریور ماه بر روی خانم مثماریان اتفاق افتاده است، ابراز داشت: این حادثه وحشتناک در تاریخ 5 مهر برای خانم آزاده و در 23 مهر ماه نیز برای خانم ابراهیمی اتفاق افتاده است.

وکیل پرونده قربانیان حادثه اسید پاشی اصفهان با اشاره به فعالیت‌های خالصانه تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتطامی و قضایی کشور و استان اصفهان برای پیگیری این پرونده افزود: فعالیت‌های بی‌شائبه این دستگاه‌ها در سطح استانی و ملی موجب شده است که هر روز امید به پیدا کردن این متهم بیشتر شود و هر روز روش جدیدی برای دستگیری متهم بکار گرفته شود.

علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر ارایه تمام خدمات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی به قربانیان اسیدپاشی به صورت رایگان ارایه می‌شود، افزود: لازم به ذکر است که هزینه درمان این قربانیان بسیار بالاست و وزارت بهداشت نیز همکاری خوبی را نیز داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اطلاعات جدیدی در خصوص دستگیری متهم این پرونده دارید یا خیر؟ ابراز داشت: از ابتدای وقوع این حوادث از سال گذشته تاکنون چندین نفر به عنوان متهم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند و از این رو افرادی که سابقه خشونت علیه زنان را داشتند با دقت نظر و حساسیت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفتند.

علیزاده با بیان اینکه در بین افرادی که خشونت علیه زنان داشته اند یک نفر با دارا بودن انجام بیش از 250 فقره خشونت علیه زنان بیشتر مورد ظن بوده است، افزود: از این رو بازجویی‌های بیشتر و موشکافانه‌تری بر روی این مورد انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا این متهم همان فردی است که ماه گذشته به انجام سرقت‌های سریالی از خانه‌های اصفهان اعتراف کرده بود، یا خیر، اظهار داشت: گمان اصلی مقامات کشوری و استانی بر این است که متهم اصلی حادثه اسیدپاشی اصفهان همان فرد متهم به سرقت‌های سریالی است.

وکیل پرونده قربانیان حادثه اسید پاشی اصفهان با بیان اینکه تمام مشخصات فرد دستگیر شده با اقدامات صورت گرفته در خصوص اسیدپاشی مطابقت دارد، ادامه داد: الان شناسایی این متهم در مواجهه حضوری است و تاکنون یکی از قربانیان به صورت کامل متهم را دیده و شناسایی کرده است و یکی دیگر از متهمان نیز تنها صدای این فرد را شنیده و پس از دیدن می‌تواند در خصوص وی اظهار نظر کند.