مهدی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی یک هفته گذشتههشت هزار و۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده است.

وی گفت: تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پزشکی منجر به انجام هزار و ۴۱۷ مأموریت شده است که هزار و ۲۱۸ مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری و ۴۹۶ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان کرد: حوادث ترافیکی یک هفته گذشته ۴۱۲مورد بوده که ۷۵ مورد در جاده‌های قم بوقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: حوادث ترافیکی هفته گذشته قم ۵۷۹ مجروح بر‌جای گذاشته است که ۲۱۷ نفر از مجروحان به‌ صورت سرپایی درمان شدند، ۳۸۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و پنج نفر نیز در دم جان خود را از دست دادند.

فراهانی گفت: مأموریت‌های مربوط به موتورسیکلت سواران ۳۵۲ مورد بوده است که ۴۱۲ مجروح و سه فوتی برجای گذاشته است و ۱۷۳ مجروح به صورت سرپایی درمان شده و مابقی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در خصوص حوادث شاخص هفته گذشته نیز بیان کرد: در یکی از حوادث براثر برخورد موتور با خودرو در کمربندی شاه جمال و ۷۲ تن آقایی ۲۲ ساله جان خود را از دست داد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: در اثر برخورد کامیون با موتور در جاده کهک به سمت ورجان ۲ نفر آقا و خانم ۳۵ و ۳۰ساله فوت کردند.