360 دقیقه گروگانگیری برای فرار از محاصره پلیس
قاچاقچی سلاح وقتی خود را در محاصره پلیس دید، با گروگان گرفتن دو زن و یک کودک، 360 دقیقه دلهره و اضطراب را رقم زد.

 صبح هشتم تیر امسال ماموران انتظامی شهرستان دشتستان با برگه قضایی که در دست داشتند برای دستگیری دو قاچاقچی سلاح به خانه آنها در محله وحدتیه این شهر رفتند. ماموران با اخطار به ساکنان خانه از قاچاقچیان خواستند تسلیم شوند، اما آنها بدون توجه به این اخطارها به سمت ماموران شلیک کردند.

در این درگیری سه نفر از ماموران هدف شلیک گلوله قاچاقچیان سلاح قرار گرفته و زخمی شدند. متهمان که چهار نفر بودند از این فرصت استفاده کرده و پا به فرار گذاشتند که ماموران زخمی راهشان را سد کرده و توانستند یکی از آنها را دستگیر کنند، اما سه متهم دیگر گریختند. با گزارش این حادثه به مرکز فوریت های پلیسی 110 گروهی از ماموران برای نجات ماموران زخمی به محل حادثه اعزام و سه همکار زخمی خود را به بیمارستان منتقل کردند.

در ادامه تجسس های پلیسی روز بعد دو نفر از متهمان در مخفیگاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی اولیه اعتراف کردند در زمینه قاچاق سلاح فعالیت دارند و برای فرار به سمت ماموران شلیک کرده اند.

همزمان با شروع تحقیقات، جستجوی ماموران برای دستگیری عامل اصلی این تیراندازی ادامه یافت تا این که معلوم شد متهمی که در تعقیبش هستند از چندی پیش به عنوان تنها مظنون پرونده قتل یک مرد تحت تعقیب پلیس بوده است. با گذشت پنج روز از وقوع حادثه ماموران متوجه شدند متهم فراری به عالی شهر از توابع استان بوشهر گریخته و در خانه یکی از دوستانش پنهان شده است .

ماموران در قالب یک گروه عملیاتی ساعت 24 سیزدهم تیر امسال با هماهنگی قضایی برای دستگیری متهم به مخفیگاه او اعزام شدند. متهم با مشاهده ماموران، آنها را با سلاح کلاشینکف تهدید کرده و وارد ساختمانی چهار طبقه شد. ماموران با اخطار به متهم مسلح از او خواستند تسلیم پلیس شود اما او به این اخطارها توجهی نکرد. درهمین موقع ماموران با شنیدن صدای کمک خواهی یک کودک و دو زن جوان از داخل ساختمان، متوجه شدند متهم ساکنان مجتمع را به گروگان گرفته است. ماموران برای نجات گروگان ها وارد عمل شدند و از متهم خواستند هر سه گروگان را رها کرده و تسلیم شود اما این بار هم بدون توجه به اخطارهای پلیس، گفت اگر ماموران محله را ترک نکنند، گروگان ها را یکی پس از دیگری خواهد کشت.

دو گروگان زن و کودکی که همراهشان بود بشدت ترسیده بودند و با التماس از گروگان مسلح می خواستند رهایشان کند اما متهم تهدید می کرد هر سه نفرشان را خواهد کشت.

ماموران با محاصره اطراف خانه، عملیات روانکاوانه خود را برای آزادی سه گروگان آغاز کردند. اما گروگانگیر همچنان همراه سه گروگان داخل ساختمان بود و تهدید می کرد باید ماموران از آنجا فاصله بگیرند و خودرویی را در اختیارش قرار دهند تا شاید با این کار یکی از گروگان ها ر ا آزاد کند. هر لحظه بیم آن می رفت که گروگانگیر مسلح دست به اقدامی خطرناک بزند و جان هرسه گروگان را به خطر بیندازد .

عملیات روانکاوانه پلیس برای پایان دادن به این گروگانگیری ادامه داشت تا این که ماموران توانستند خانواده گروگانگیر مسلح را شناسایی کرده و آنها را برای گفت وگو با متهم به محل حادثه بیاورند. ماموران با انتقال این خانواده به محل موردنظر، از آنها خواستند تا با پسرشان گفت وگو کنند. خانواده گروگانگیر مسلح با بلندگویی که پلیس در اختیارشان قرار داد از پسرشان خواستند گروگان ها را آزاد کند و تسلیم شود. متهم وقتی متوجه شد خانواده اش به محل حادثه آمده اند از آنها خواست محل را ترک کنند.

ماموران همچنان به عملیات روانکاوانه ادامه دادند تا این که با گذشت شش ساعت توانستند متهم را وادار به تسلیم کنند. ماموران بلافاصله وارد ساختمان شده و متهم را دستگیر کردند و سه گروگان را نجات دادند.

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این باره به جام جم گفت: ماموران در این عملیات نفسگیر که شش ساعت طول کشید، توانستند گروگانگیر را دستگیر کنند. همچنین مردی که در مخفی شدن متهم به او کمک کرده بود نیز دستگیر شد. در بازرسی از این خانه یک قبضه کلاشینکف همراه 30 تیر جنگی کشف شد. با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفتند.

منبع: جام جم آنلاین