برای خدمت به بیماران روز و شب نمی شناخت ، فرشته سپید پوشی که از خواب و آرامش خود برای آسایش بیماران می زد، همیشه دلواپس بیمارانش بود و حتی مرگ نیز مانع این دلواپسی نشد.

برای خدمت به بیماران روز و شب نمی شناخت ، فرشته سپید پوشی که از خواب و آرامش خود برای آسایش بیماران می زد، همیشه دلواپس بیمارانش بود و حتی مرگ نیز مانع این دلواپسی نشد.او مدت ها قبل وصیت کرده بود که اگر روزی چشم از جهان فرو بست؛ اعضای بدنش به جای مرگ و نیستی، در جان بیماران نیازمند حیات یابند.

مرحومه «فاطمه حیدرقلی زاده» هنوز دوران جوانی را سپری نکرده بود که مرگ مغزی به سراغش آمد، او 38 بهار از عمرش گذشته بود و بر اثر سکته مغری دچار مرگ مغزی شد.پیکرش پنج روز به انتظار بازگشت به حیات دنیوی در انتظار ماند اما او زندگی ابدی در کنار حیات دنیوی در کالبد دیگران را برای خود انتخاب کرد.اعضای بدن این پرستار وظیفه شناس به تهران منتقل شد تا به نیازمندان اهدا شود و پیکرش یکشنبه طی تشریفات خاصی وبا حضورمسئولین وجمع کثیری ازاهالی مومن خلخال ازمحل بیمارستان امام خمینی (ره) تا آرامستان این شهرتشییع وبه خاک سپرده شد.

حجت الاسلام امیررشت بری، امام جمعه خلخال در آیین تشییع جنازه این پرستار گفت: اهدای عضو را از کارهای بسیاربسیار نیک و خداپسندانه می باشد که در پیشگاه خداوند از اجر و پاداش زیادی برخورداراست.وی افزود: تصمیم گیری خود شخص قبل از مرگ و یا خانواده اهدا کننده اعضای بدن بسیار تصمیم سختی است که وجود ایمان و اعتقاد لازم این تصمیم را برای افراد و خانواده اهداکنندگان آسان می کند.

دکتر علی اکبرشکارچی، رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز با بیان اینکه تاکنون اعضای بدن پنج نفر فرد مرگ مغزی این شهرستان به نیازمندان اعضا اهدا شده است، گفت: مرحومه حیدرقلی زاده ازپرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان پنج روز پیش پس از سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود که با عمل به وصیت وی و نیز موافقت خانواده اعضای بدنش به نیازمندان عضو اهدا شد.

مجلس ترحیم مرحومه فاطمه حیدرقلی زاده بعد ازظهریکشنبه ازساعت 15 تا 16.30 درمسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرخلخال برگزار می شود.خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.

منبع: ایرنا