مرد اسیدپاش خودش را سوزاند
اسیدپاش فراری وقتی پلیس را در یک‌قدمی‌اش دید، خود را با بنزین به آتش کشید. مرد جوان به خاطر سوختگی در بیمارستان بستری شده است.

خودسوزی مرد اسیدپاش در محاصره پلیس

عصر یکم مهر مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان نهاوند تماس گرفت و از اسیدپاشی در خانه همسایه‌شان خبر داد.ماموران با اعزام به محل حادثه در محله گل‌زرد این شهر، مشاهده کردند پدر خانواده و سه مامور مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند و درخواست کمک می‌کنند. دقایقی بعد با حضور امدادگران در محل حادثه چهار مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

در تحقیق از این افراد مشخص شد عامل این اسیدپاشی پسر معتاد خانواده است که به دلیل اعتیاد، اعضای خانواده‌اش را اذیت کرده بود. این اواخر نیز مرد معتاد با برادرش درگیری شدیدی داشته و با شکایت پدر و برادرش تحت تعقیب بود اما زمانی که متوجه شد خانواده‌اش از او شکایت کرده‌اند، تصمیم به اسیدپاشی گرفت و روز حادثه پس از ورود سه مامور انتظامی همراه پدرش به درون ساختمان به سمت پشت بام فرار کرد و سطل پر از اسید را روی آنها ریخت. ماموران احتمال دادند متهم دوباره به خانه پدری خود بازگردد. به همین خاطر آنجا را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا اینکه با گذشت 12 روز از وقوع اسیدپاشی ساعت یک بامداد دوشنبه ماموران متوجه شدند اسیدپاش فراری وارد خانه پدری شده است.

عملیات روانکاوانه پلیس

در این مرحله ماموران وارد عمل شدند و خانه ویلایی را محاصره کردند. ماموران با اخطار به فرد اسیدپاش از او خواستند تسلیم شود اما متهم حاضر نبود تسلیم شود و تهدید می‌کرد اگر پلیس دست از محاصره برندارد، خود را می‌سوزاند. او همچنین وسایل خانه را به طرف ماموران پرت می‌کرد.

مرد اسیدپاش که همه راه‌های فرار را روی خود بسته می‌دید، بنزینی که پیش از این در خانه پنهان کرده بود را روی خود پاشید و تهدیدهایش را تکرار کرد. ماموران همچنان به گفت‌وگو با متهم پرداختند تا شاید او را مجبور کنند تسلیم شود اما این عملیات روانکاوانه نیز بی‌نتیجه بود.

خودسوزی مرد اسیدپاش

ماموران از بیم اینکه متهم خود و خانه را آتش بزند، موضوع را به سامانه 125 آتش‌نشانی و 115 اورژانس اطلاع دادند تا پیشگیری‌های لازم انجام گیرد. دقایقی بعد آمبولانس اورژانس و خودروی آتش‌نشانی وارد محل شدند. ماموران همچنان در حال گفت‌وگو با متهم برای تسلیم‌شدن وی بودند تا اینکه با گذشت 45 دقیقه، متهم خود را به آتش کشید. آتش‌نشانان سریع وارد عمل شدند و با ورود به ساختمان توانستند آتش را خاموش کنند.

هشدار پلیس

سرهنگ محسن اقبالیان فرمانده انتظامی نهاوند در این‌باره گفت: مرد اسیدپاش که دچار سوختگی 40 درصدی شده بود به بیمارستان منتقل شد. او همچنان تحت درمان قرار دارد تا پس از بهبود حالش و انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شود. حال دو مامور انتظامی و پدر متهم رضایت‌بخش است اما سومین مامور انتظامی دچار صدمات بیشتری شده و تاکنون تحت سه عمل جراحی قرار گرفته و در مرکز درمانی بستری است که امیدواریم سلامت خود را به دست آورد.

وی با هشدار به جوانان گفت: متاسفانه بحث و نزاع‌های خانوادگی بیشتر ناشی از عدم کنترل خشم، اعتیاد و پایین‌بودن آستانه تحرک روانی افراد است که خانواده‌ها باید دقت لازم را روی رفتار فرزندان خود داشته باشند و برای کاهش مشکلات آنها تلاش کنند تا شاهد چنین حوادثی که جان افراد را به مخاطره می‌اندازد، نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: این فرد پیش‌تر نیز سابقه خودسوزی داشته و اکنون دچار 40 درصد دچار سوختگی شده است.

* عکس، تزئینی است.

منبع:ایسنا