زنم را با چنگک آنقدر جلوی چشم فرزندانم زدم تا مرد
سعید ٥٠ ساله پنج سال پیش همسرش را زیر شكنجه كشت و جنازه‌اش را در جنگل‌های عباس آباد رها كرد تا پلیس، چند ماه بعد هویت او را از روی تكه استخوان‌هایش شناسایی كند.

شكنجه و قتل همسر پیش چشم فرزندان

هیچ كس نمی‌توانست حدس بزند، مرد میانسالی كه ماموران زندان رجایی شهر كرج با دستبند و پابند به دادگاه كیفری استان تهران آورده بودند، همان سعید ٥٠ ساله باشد كه پنج سال پیش همسرش را زیر شكنجه كشت و جنازه‌اش را در جنگل‌های عباس آباد رها كرد تا پلیس، چند ماه بعد هویت او را از روی تكه استخوان‌هایش شناسایی كند.

 او صبح دیروز وقتی در جایگاه متهم در شعبه دهم ایستاد فاش كرد كه برای شكنجه همسرش، دستبند و پابند آهنی درست كرده بود و هنگام بیرون رفتن از خانه، او را ساعت‌ها به لوله گاز می‌بست تا مبادا از خانه فرار كند یا با یكی از مردان فامیل قرار بگذارد.

اولیای دم مقتول، فرزندان و مادر زن متهم هستند با این حال تقاضای آنها با هم متفاوت است. مادر مقتول در ابتدای شروع جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دهم به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده، قصاص دامادش را خواست اما دختر ٢٧ و پسر ٢٤ ساله مقتول – و قاتل – تقاضای مصالحه كردند. آنها شاهد به قتل رسیدن مادرشان در مرداد ٨٩ بودند. وقتی پدرشان پشت جایگاه ایستاد، روز حادثه برایشان زنده شد. سعید ٥٠ ساله در همان ابتدای حرف‌هایش، مفقود شدن سی‌دی ارتباط همسرش با مردی دیگر را جرقه قتل دانست و گفت: «فهمیده بودم با یكی از مردهای فامیل ارتباط دارد. برای همین اجازه خارج شدن از خانه را به او نمی‌دادم. چند بار از دستم فرار كرد برای همین مجبور شدم یك دستبند و پابند آهنی درست كنم تا هر وقت از خانه بیرون می‌رفتم او را به لوله گاز خانه ببندم. بچه‌‌هایم اول با من همكاری می‌كردند اما پس از مدتی باورم نمی‌شد كه طرف مادرشان شده باشند.»

براساس محتویات پرونده، متهم بارها مقتول را كتك زده و او را با چنگك شكنجه داده بود. پزشكی قانونی نیز كه هنگام كشف جسد تنها با چند تكه استخوان روبه‌رو شده بود در گزارش خود اعلام كرد كه مرگ به دلیل اصابت جسم سخت بوده است. متهم اما با وجود اعتراف به شكنجه مقتول در بازجویی‌ها، در دادگاه این موضوع را انكار كرد و گفت: «چنگك جنبه تهدیدی داشت. روز حادثه وقتی خانه رسیدم دیدم سی‌دی آن فیلمی كه از ارتباط زنم به دست آورده بودم گم شده. او گفت خانواده‌اش سی‌دی را با خود برده‌اند. عصبانی شدم و چند سیلی به او زدم. روی زمین افتاد. نمی‌دانم چطور شد كه مرد.»

حرف‌های سعید در تناقض با اعترافات او در بازجویی‌ها بود. او پیش از این گفته بود: «روز قتل خیلی عصبانی شدم. چنگك را در بدن زنم فرو كردم و فریاد زدم با همین تو را از سقف آویزان می‌كنم. جلوی دهانش را هم گرفتم و گفتم خفه ات می‌كنم. می‌خواستم او را بترسانم. به بچه‌ها هم گفتم اگر همكاری نكنید با شما هم همین كار را می‌كنم. زنم كه بیهوش شد رفتم دوش گرفتم. وقتی برگشتم پسرم گفت مرده. گفتم خودش را به مردن زده، صدتا جان دارد. 

با پا تكانش دادم اما دیدم غیرطبیعی است. آنجا فهمیدم مرده. با برادرم تماس گرفتم و ماجرا را تعریف كردم. گفت جنازه را ببر در جاده چالوس مخفی كن. اول می‌خواستم خاكش كنم اما نتوانستم برای همین در جنگل‌های عباس‌آباد رهایش كردم.»براساس كیفرخواست صادره، متهم به حبس غیرقانونی همسرش نیز متهم است. با این حال او این اتهام را رد و در دفاع آخرش نیز از تقاضای مصالحه فرزندانش شكایت كرد: «بچه باید از پدرش دیه بخواهد؟ دیه برای آنها مادر می‌شود؟ من خانه و ماشینم را می‌فروشم كه ١٤٠ میلیون تومان می‌شود. پولش را به بچه هایم می‌دهم اما نه به عنوان دیه.»

یك ساعت طول كشید تا حادثه حبس، شكنجه و قتل زن جوان پس از پنج سال بار دیگر زنده شود. وقتی ماموران متهم را از جلسه دادگاه بیرون بردند، صدای كشیده شدن پابند آهنی‌اش روی زمین آمد. او پیش از این برای شكنجه همسرش، دستبند و پابند درست كرده بود.

 

منبع: روزنامه اعتماد