ماجرای ربودن یک نوزاد در بیمارستان مشهد
  زنی که نوزاد تازه متولد شده‌ای را از بیمارستان 17 شهریور مشهد ربود، در کمتر از 30 ساعت شناسایی و با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شد.

دزدیدن نوزاد بعد از به دنیا آمدن 

روزنامه خراسان نوشت: بعدازظهر دوشنبه گذشته بود که کادر پرستاری بیمارستان از ربوده شدن نوزاد دختر تازه متولد شده مطلع شدند. این در حالی بود که هنوز مادر این نوزاد که فرزندش را از طریق عمل جراحی سزارین به دنیا آورده بود در اتاق ریکاوری قرار داشت و نمی‌دانست چه حادثه تلخی روی داده است. با گزارش ماجرای آدم‌ربایی به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، همهمه‌ای در مرکز درمانی به وجود آمد، چراکه احتمال خرید و فروش نوزاد وجود داشت و افراد دیگری نیز در معرض اتهام قرار می‌گرفتند. دقایق به کندی سپری می‌شد و پدر و مادر نوزاد دچار اضطراب و دلهره شدیدی بودند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) دستور داد تا این پرونده به‌طور ویژه در دایره مبارزه با آدم‌ربایی و با نظارت مستقیم سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) مورد رسیدگی قرار گیرد.

این گزارش حاکی است: بلافاصله گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات پلیسی خود را از مرکز درمانی که تنها سرنخ این پرونده بود آغاز کردند.بررسی‌ها نشان می‌داد: نوزاد مذکور هنگام ملاقات عمومی بیماران ربوده شده است و بدین ترتیب در اولین مرحله از اقدامات پلیسی، دوربین‌های مداربسته بیمارستان 17 شهریور بازبینی شد. این درحالی بود که تصویر زن جوانی که نوزادی را در پتو پیچیده و با گام‌های سریع و حالت اضطراب از بیمارستان خارج می‌شد در بسیاری از فیلم‌های ضبط شده نمایان بود. ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که زن مذکور از حدود 10 روز قبل و به طور مداوم به مرکز درمانی مراجعه کرده است؛ بنابراین با چهره‌نگاری از این زن، عملیات پلیس با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی «سیدهادی سبحانی» (قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) وارد مرحله جدیدی شد.

با راهنمایی‌های مقام قضایی کارآگاهان تصویر چهره‌نگاری متهم را به دیگر مراکز انتظامی ارسال کردند و مبادی ورودی و خروجی شهر نیز تحت نظارت دقیق پلیس قرار گرفت.رئیس و کادر درمانی بیمارستان نیز که همه تلاش خود را برای شناسایی آدم‌ربا به کار گرفته بودند، سرنخ مهمی از این ماجرا را در اختیار سروان نصرآبادی (افسر پرونده) قرار دادند.

یکی از پرستاران گفت: مدتی قبل زن جوانی به آنان مراجعه کرده و اظهار داشته است که زن برادرش قصد خرید یک نوزاد را دارد و در صورتی که فردی نمی‌تواند از فرزندش نگهداری کند، او حاضر است آن کودک را با توافق از مادرش بخرد.

این سرنخ کارآگاهان را به مطب یکی دیگر از کارشناسان مامایی کشاند که او نیز ضمن تأیید تصویر زن جوان اظهارات مشابهی را عنوان کرد. این‌گونه بود که پس از 30 ساعت تلاش کارآگاهان اداره جنایی مخفیگاه متهم را در منطقه سیدی مشهد شناسایی کردند و با راهنمایی وی، نوزاد مذکور که در آغوش زن برادرش قرار داشت، تحویل مادر واقعی خود شد.

این زن در بازجویی‌ها عنوان کرد: زن برادرم که 12 سال قبل ازدواج کرده بود فرزندی نداشت تا این‌که سه هفته قبل نوزاد زنی را که قصد داشت فرزندش را سقط کند برای زن برادرم گرفتیم اما آن زن مدتی بعد سراغ فرزندش آمد و در حالی که زن برادرم وابستگی زیادی به آن دختر پیدا کرده بود، او را گرفت و زن برادرم دچار عوارض روحی و روانی شدیدی شد. من تصمیم گرفتم نوزاد دیگری برای او خریداری کنم!

«قاضی سبحانی» در این باره به خراسان گفت: با توجه به جو روانی که در پی ربوده شدن نوزاد ایجاد شده بود، دستورات ویژه‌ای برای پیگیری این پرونده صادر شد و کارآگاهان پلیس آگاهی نیز با همه وجود و به صورت شبانه‌روزی اقدامات خود را آغاز کردند تا اینکه عامل اصلی آدم‌ربایی دستگیر و به دادسرا معرفی شد.

سردار امیری مقدم (رئیس پلیس خراسان رضوی) نیز گفت: باید آموزش‌های ایمنی و مراقبتی به کارکنان مراکز درمانی در قالب بسته‌های امنیتی و حفاظتی مورد توجه جدی قرار گیرد تا کارکنان و کادر درمانی در مواجهه با چنین مواردی هوشیاری بیشتری به خرج دهند.

گزارش خراسان حاکی است: پدر 29 ساله معصومه هم که نوزادش را در آغوش می‌فشرد با چشمانی اشکبار، پیداشدن فرزندش را عنایت آقا علی بن موسی الرضا (ع) دانست و از زحمات کارآگاهان و مقام قضایی قدردانی کرد.

 

منبع: سلامت نیوز