از قتل مرموز پسر تنها تا چند جنایت هولناک
قتل مرموز ٤ مرد در پایتخت، ٤ ماموریت ویژه آخر هفته را پیش‌روی بازپرس و کارآگاهان جنایی قرار داد. این ٤ هرکدام جداگانه قربانی یک جنایت هولناک شده‌اند. بازپرس کشیک قتل تهران دستور شناسایی عاملان این جنایت‌ها را صادر کرده است.

قتل مرموز پسر تنها

نخستین قتل عصر روز پنجشنبه به ماموران کلانتری شمال تهران اطلاع داده شد. کارآگاهان بلافاصله برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. پس از آن ماموران و بازپرس کشیک قتل نیز ماموریت خود را آغاز کرده و به محل حادثه رفتند. پسرجوانی در خانه‌اش در شمال و در محله چیذر به طرز مرموزی کشته شده بود. تحقیقات تیم جنایی نشان می‌داد که جسد متعلق به پسر ٢٢ساله‌ای به نام میلاد است که در خانه مجردی‌اش تنها زندگی می‌کرده است.

درهمان نخستین لحظات حضور ماموران مادر میلاد که در محل حضور داشت، در تحقیقات در مورد علت مرگ فرزندش گفت:  «پسرم از چندماه پیش به این خانه آمد و به صورت مجردی زندگی‌اش را آغاز کرد. در این مدت با هم در ارتباط بودیم ولی خیلی ارتباط‌مان زیاد نبود، تا این‌که ٢روز قبل هرچه با او تماس گرفتم، تلفن همراهش را پاسخ نداد. روز اول نگران نشدم و تصور کردم که کار دارد. ولی وقتی ٢روز گذشت و از پسرم خبری نشد، نگرانش شدم تا این‌که ساعتی قبل به خانه‌اش آمدم اما هرچه در زدم او در خانه را باز نکرد. با کمک همسایه‌ها در را شکسته و وارد خانه شدیم و با جسد پسرم در پذیرایی روبه‌رو شدیم.»

با این اظهارات تجسس‌ها در این رابطه ادامه یافت و پزشک جنایی نیز پس از معاینه جسد زمان مرگ را ٥روز قبل و بوی منتشرشده در خانه را ناشی از فساد جسد اعلام کرد. با اظهارات پزشک جنایی و مادر پسر ٢٢ساله، به دستور سجاد منافی‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، جسد برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت نیز ادامه یافت.

 

قتل مرد معتاد در خانه قدیمی

پس از این جنایت درحالی ‌که تحقیقات ادامه داشت، چند دقیقه بعد یعنی ساعت ١٩ روز پنجشنبه بار دیگر تلفن بازپرس کشیک قتل تهران به صدا درآمد و قتل دیگری به او گزارش شد. قتل این‌بار در خانه‌ای قدیمی در خیابان مصطفی خمینی رخ داده بود و ماموران کلانتری ١١٣ بازار برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شده بودند.

 بازپرس جنایی به همراه کارآگاهان پلیس نیز در محل حادثه حضور یافتند و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند. مقتول که مرد ناشناسی بود، با شلیک یک گلوله به قتل رسیده بود. این مرد که علی‌اصغر ٤٠ساله نام داشت، در طبقه دوم خانه قدیمی کشته شده بود. پزشک جنایی پس از معاینه نخست علت مرگ علی‌اصغر را خونریزی داخلی به علت اصابت گلوله به کمرش اعلام کرد. 

در ادامه جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات از اهالی ساختمان نیز آغاز شد. این تحقیقات نشان می‌داد علی‌اصغر به همراه دوستش در این خانه زندگی می‌کرد که پس از وقوع جنایت هم خانه‌اش متواری شده است. یکی از همسایه‌ها به بازپرس جنایی گفت: «مقتول و دوستش اعتیاد شدیدی به موادمخدر شیشه داشتند و فکر می‌کنم آنها بر سر موادمخدر درگیر شده باشند.»

یکی دیگر از همسایه‌ها نیز به کارآگاهان گفت: «من داشتم از خانه‌ام بیرون می‌رفتم که دیدم مقتول درحال فرار بود و چند نفر هم به دنبالش بودند و قصد کتک‌کاری داشتند، اما اهمیت ندادم و دیگر هم خبری ندارم.»

در ادامه برادر مقتول نیز که موضوع را به پلیس گزارش داده بود، به ماموران گفت: «برادرم حدود یک‌سال است که به ‌خاطر اعتیادش به خانه رفت‌وآمد نداشت، ما هم با او در ارتباط نبودیم تا این‌که همسایه‌ها امروز با من تماس گرفتند و موضوع مرگ برادرم را اطلاع دادند.»

با این اظهارات هویت همخانه مقتول به نام رضا، شناسایی شد و قاضی مرادی بازپرس ویژه قتل تهران دستور شناسایی او را برای رمزگشایی از این جنایت صادر کرد.

 

قتل مرد کارتن‌خواب با قمه

چند ساعتی از ماجرای این جنایت گذشته بود که بار دیگر قتلی در پایتخت به ماموران پلیس گزارش شد. در این پرونده نیز ماموران پلیس شناسایی عامل قتل مرد کارتن‌خواب در شمال تهران را در دستور کار خود قرار دادند. ساعت ٢٣ پنجشنبه‌شب بود که مرد جوانی در تماس با پلیس از کشف جسد مرد جوانی درکنار خودرواش خبر داد. با اعلام این موضوع به ماموران کلانتری ١٠١ تجریش، بلافاصله گشت کلانتری برای بررسی موضوع در محل کشف جسد درخیابان توتونچی حاضر شد. 

در ادامه بلافاصله تیم جنایی در محل حاضر شد و به تحقیق از مرد جوانی که جسد را کشف کرده بود، پرداختند. مرد ٣٤ساله درمورد نحوه کشف جسد گفت: «دقایقی قبل به محل پارک خودروام مراجعه کردم که با جسد مردی ناشناس درکنار چرخ خودروام روبه‌رو شدم. وقتی بیشتر به او نگاه کردم، متوجه آثار ضرب و جرح روی صورتش شدم.»

با اظهارات مرد جوان پزشک جنایی با معاینه جسد اعلام کرد که چند ساعتی بیشتر از قتل مرد ناشناس نمی‌گذرد و مقتول به علت اصابت جسم ضربات متعدد نوک‌تیز که به احتمال زیاد قمه به کمر خورده، جانش را از دست داده است.

با مشخص‌شدن علت قتل مرد ناشناس یکی از اهالی محل ادعا کرد که مقتول مرد کارتن‌خوابی است که هر روز در این محله حضور دارد. او به ماموران گفت: «ساعاتی قبل متوجه سروصدا در محله شدم اما آن را جدی نگرفتم تا این‌که متوجه شدم مرد کارتن‌خواب به قتل رسیده است.»

با شناسایی هویت مقتول با دستور سجاد منافی‌آذر بازپرس ویژه قتل تهران، جسد به پزشکی قانونی منتقل و رازگشایی ازجنایت توسط کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی تهران آغاز شد.

 

قتل مرد ناشناس در فضای سبز فرودگاه

آخرین پرونده جنایت‌های آخر هفته نیز مربوط به قتل مردی ناشناس در فضای سبز فرودگاه امام خمینی است. ساعت ٣٠: ١٨ عصر روز پنجشنبه ماموران پلیس فرودگاه درجریان کشف جسد مردی ناشناس در فضای سبز فرودگاه قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. بلافاصله بازپرس مرادی و کارآگاهان جنایی برای بررسی این قتل نیز راهی محل حادثه شدند و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند. 

با حضور ماموران آنها با جسد مردی روبه‌رو شدند که صورتش کبود شده و به قتل رسیده بود. پزشکی قانونی در همان معاینات نخست خود اعلام کرد که ٧روز از مرگ مرموز این مرد ٥٠ساله می‌گذرد. در ادامه پس از بررسی جسد، مشخص شد که او نه تلفن همراه دارد و نه کارت شناسایی.

 تنها یک کارت تبلیغاتی مربوط به قالیشویی و مقداری پول همراهش بود. بنابراین جسد برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. ازسوی دیگر بازپرس دستور تحقیقات برای رازگشایی این قتل و شناسایی عاملان این جنایت را نیز صادر کرد.

 

منبع: روزنامه شهروند