کشف جسد برهنه پسر جوان بعد از درخواست غیر اخلاقی
مردی كه متهم است پس از ورود به خانه پسری جوان، او را برهنه كرده و به قتل رسانده است در دادگاه رسیدگی به پرونده منكر اتهام خود شد.

كشف جسد برهنه پسر جوان در اتاقش

مردی كه متهم است پس از ورود به خانه پسری جوان، او را برهنه كرده و به قتل رسانده است در دادگاه رسیدگی به پرونده منكر اتهام خود شد.با وجود آنكه متهم در تمام مراحل بازجویی، اتهام قتل را انكار كرده است اما كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات خود سرنخ‌هایی به دست آورده‌اند كه وقوع قتل از سوی او را ثابت می‌كند. مهم‌ترین كشف پلیس به ردیابی گوشی همراه متهم برمی‌گردد كه نشان می‌دهد او دقیقا در لحظه وقوع قتل، در خانه مقتول حضور داشته است. براساس كیفرخواست صادره از سوی دادستانی، تصاویر دوربین‌های مداربسته ایستگاه متروی دروازه دولت نیز ساعاتی قبل از حادثه، متهم و مقتول را هنگام پیاده شدن از قطار نشان می‌دهد.

متهم، مردی ٣٢ ساله است كه از زمان كشف جسد در ٢٨ آبان ٩٢ تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مدتی بعد دستگیر شد. او در بازجویی‌ها مدعی آشنایی چند دقیقه‌ای با مقتول در مترو شده و گفته است: «من كفش خرید و فروش می‌كنم. آن روز هم به تهران آمده بودم تا كفش بفروشم. برای رفتن به خیابان فردوسی سوار مترو شدم. آنجا پسری جوان – مقتول – به من نزدیك شد و خودش را ماساژور معرفی كرد. 

وقتی كمی با هم حرف زدیم، گفت آشنایان زیادی در كار كفش دارد و می‌تواند به من كمك كند. شماره همراهم را گرفت. با هم سوار قطار شدیم. چند دقیقه بعد متوجه شدم كه به شكل خیلی عجیبی به من نگاه می‌كند. وقتی به ایستگاه دروازه دولت رسیدیم، هر دو پیاده و از هم جدا شدیم. وقتی از مترو بیرون آمدم با من تماس گرفت و پیشنهاد غیراخلاقی داد. من هم گوشی را قطع كردم و پس از سر زدن به چند مغازه، دو روز بعد به سلماس برگشتم.»

اعترافات متهم در تناقض با مدارك پلیسی، به خصوص اطلاعات به دست آمده از ردیابی گوشی همراه او است كه نشان می‌دهد در لحظه وقوع قتل در خانه مقتول بوده است. در بررسی صحنه جرم نیز وسایلی مربوط به انحرافات جنسی به دست پلیس افتاده است. همزمان خواهر مقتول نیز به كارآگاهان گفت كه برادرش یك ساعت قبل از حادثه با او تماس گرفته و با حالت پریشانی صحبت كرده است. 

او گفت: «من آن‌زمان با حسین – مقتول – زندگی می‌كردم. روز حادثه، طرف‌های ساعت پنج بعد از ظهر حسین به من زنگ زد با صدای خیلی ناراحتی پرسید كجایم. وقتی گفتم سر كارم، ‌گوشی را قطع كرد. دو ساعت بعد كه كارم تمام شد به خانه برگشتم. به محض ورود به خانه دیدم در باز است. كفش‌های حسین هم به اطراف پرتاب شده بود. از دور به داخل نگاه كردم. پای حسین را دیدم. وقتی جلوتر رفتم دیدم برهنه است و از دهانش كف بیرون آمده. جیغ كشیدم. همسایه‌ها آمدند و پلیس را خبر كردند.»

سرانجام با مدارك به دست آمده، پرونده در پلیس آگاهی مختومه و با صدور كیفرخواست «قتل عمد» برای تعیین حكم به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده ارسال شد. روز گذشته اما جلسه رسیدگی به پرونده در حالی در این شعبه برگزار شد كه خانواده مقتول تقاضای قصاص كردند و متهم بار دیگر خود را بی‌گناه دانست. در ابتدای جلسه، مادر مقتول گفت: «متهم، قاتل پسر من است. او باید كشته شود. من خون پسرم را با هیچ چیزی عوض نمی‌كنم.»

پس از او نوبت به متهم رسید. مرد ٣٢ ساله كه پیش از این دو بار به اتهام نزاع منجر به جرح به زندان افتاده بود اما بار دیگر اتهامات خود را انكار كرد و گفت: «من اصلا مقتول را نمی‌شناسم و نخستین بار هم در همان بازجویی‌ها از كشته شدن او باخبر شدم. روز حادثه وقتی به من زنگ زد و پیشنهاد غیراخلاقی داد، گوشی را قطع كردم و پس از دو روز به خانه‌ام در سلماس برگشتم. 

من بی‌گناهم و روحم از این ماجرا بی‌خبر است.» متهم در حالی اتهام قتل را انكار كرد كه در برابر سوال رییس دادگاه درباره وجود رد تلفن همراهش در خانه مقتول پاسخ نامشخصی داد و گفت: «من برای معامله كفش به تهران آمده بودم. آن روز تمام مغازه‌های اطراف فردوسی و دروازه دولت را گشتم. من قاتل نیستم.» با ثبت دفاعیات متهم، رییس دادگاه پایان جلسه رسیدگی را صادر كرد و با دو مستشار دیگر وارد شور شد. اگر آنها حكم اعدام صادر كنند و خانواده مقتول رضایت ندهند، متهم در یك قدمی چوبه‌دار قرار خواهد گرفت.

 

منبع: روزنامه اعتماد