آخرين پيامك هاى محيطبان شجاعيان قبل از شهادتش
آخرين پيامك هاى محيطبان منوچهر شجاعيان به يكى از همكاراناش دقايقى قبل از درگيرى باشكارچيان متخلف و شهادت

درگيرى باشكارچيان متخلف و شهادت منوچهر شجاعيان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس شامگاه جمعه  ضمن تسلیت این واقعه تاثر برانگیز بیان داشت : متاسفانه حجم جراحات و صدمات وارد شده به این محیط بان صدیق و خدوم بسیار زیاد بود و اقدامات اولیه امدادی و اقدامات پزشکی بر روی این محیط بان کارساز نشد .دکتر حمزه ولوی با بیان اینکه محیط بان شجاعیان قصد درگیری و تیراندازی با متخلف را نداشته است گفت : دراین حادثه محیط بان محیط زیست هیچ اقدامی برای تیراندازی بر علیه متخلف نداشته است و برای دستگیری مصالحه امیز او اقدام کرده بود اما متخلف محیط زیست با اسلحه شکاری به سمت وی شلیک می کند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فار س خاطر نشان کرد : از این محیط بان شهید دو فرزند خردسال و یک دنیا صداقت ، درستی ، احساس تکلیف و وظیفه و خدمتگزاری خالصانه به یادگار مانده است.

سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی فارس نیز گفت : بعداز ظهر جمعه در تماسی که با مرکز انتظامی بخش زرقان شیراز گرفته شد، اعلام شد دو شکارچی غیرمجاز در کوه‌های منطقه بمو و بیضا با تفنگ ساچمه‌ای یک محیط بان را مورد اصابت گلوله قرار دادند.

وی گفت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه با اعزام یک بالگرد متعلق به نیروی انتظامی، محیط بان مصدوم به مرکز درمانی شهید رجایی شیراز منتقل شد.

گودرزی ادامه داد: دو شکارچی متخلفی که عامل تیراندازی به این محیط بان بودند نیز دستگیر شدند و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: این شکارچیان متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

پارک ملی بمو که نامش از کوه بمو برگرفته شده و از پارک‌های ملی ایران محسوب می شود با 48 هزار هکتار وسعت در 10کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد. 

این پارک در 10 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و از 40 سال پیش تا کنون مورد حفاظت قرار گرفته است.

 

آخرين پيامك هاى محيطبان شجاعيان قبل از شهادتش

آخرين پيامك هاى محيطبان شجاعيان قبل از شهادتش

 

منبع: دیده بان محیط زیستم ایرنا