ماجرای حمله به یکی از سران فتنه
 نود و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه عصر دیروز با حضور نمایندگان رسانه‌ها آغاز شد.

دستگیری یک دوتابعیتی در گرگان/ماجرای سوءقصد به یکی از سران فتنه

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ظهر امروز در نود و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چندی پیش اخباری منتشر شد که حکایت از سوءقصد به جان یکی از سران فتنه داشت، این پرونده به کجا رسیده است؟ که اژه‌ای گفت:‌ گاهی برخی از سایت‌های خبری وانمود می‌کنند که سوءقصدی صورت گرفته و یک اقدام تروریستی انجام شده، در حالی که مشخص شد این حادثه یک دعوا و اختلاف خانوادگی بوده و اقدام تروریستی در کار نبوده است.

وی افزود: اگر این پرونده شاکی خصوصی نداشته باشد، پیگیری نخواهد شد. در ابتدای تشکیل پرونده که شاکی خصوصی وجود اشت، اما اینکه شاکی رضایت داده یا نه، اطلاعی ندارم.وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر بازداشت یک فرد دو تابعیتی در گرگان که متهم به اقدام علیه امنیت ملی است، گفت: اصل خبر بازداشت این فرد دوتابعیتی ایرانی ـ آمریکایی دست است، اما نمی‌دانم عنوان اتهامی که به آن تفهیم چیست، ضمن اینکه چون در گرگان بوده، آنجا دستگیر شده و ممکن است پرونده‌اش در تهران رسیدگی شود.

خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس در مورد تخلفات بانک دی از اژه‌ای سؤال کرد که اژه‌ای گفت: هنوز اصلاً گزارشی به ما ارسال نشده است و امروز که پیگیری کردم، دادستان گفت که رسماً نامه نوشته که اگر پرونده‌ای کامل شده، آن را ارسال کنند، تنها یک گزارش در خصوص بانک دی از سازمان بازرسی به قوه قضائیه ارسال شده است.

تشکیل پرونده برای برخی افراد در پارتی آبسرد دماوند

وی با اشاره به دستگیری تعدادی از افراد در پارتی آبسرد دماوند گفت: بسیاری از جوانان شرکت کننده همان شب تحویل خانواده‌هایشان شدند و برای برخی از آنها هم پرونده قضایی تشکیل شد.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص قصور برخی نهادهای انتظامی در پرونده تعرض به سفارت عربستان گفت: قصور جرم نیست و اگر دستگاهی قصور داشت نظام اداری خود دستگاه به آن رسیدگی می‌کند، اگر به جرم از سوی نظامی‌ها رخ دهد در دادسرای نظامی رسیدگی می‌شود و در این خصوص پرونده محرمانه‌ای به دادسرای انتظامی نیامده است.

 

 

منبع : جام نیوز